ایـــکســـــ پــــــــــی | حواشی و پشت پرده

ایـــکســـــ پــــــــــی

فرهنگ گیم و زندگی

ایـــکســـــ پــــــــــی

سرنوشت ایکس باکس و شارما

سلام به منتظران جنگ و منتقدان توافق ":) گیمر هایی که آموختید زندگی در ایران همواره سطوح غافلگیر کننده ای داره و نمیشه عین سوسول بچه های سفید پوست اروپایی بازی هامونو ویش لیست کنیم 🗿

آشا شارما

امروز میخوایم به جعبه ایکس بپردازیم. اینکه چی شد که ناگهان فیل رفت و شارما آمد، چی شد که ناگهان جنگ کنسولی که تموم شده بود دوباره شروع شد، چی شد که ایکس باکس تو هچل افتاد و آیا اینها هم توطئه هند است ؟

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
جمعه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۵
0:32
دندان روی جگر بگذار.

Stop Killing Games چیست؟

تابستون گرم لعنتی تون چطوره؟ آیا زیر کولرگازی لش کردید و عیش میکنید یا مثل ما همش درحال تعمیر کولر آبی کپک زده تون هستید؟

آیا جیره بندی آب توسط مُنگل مسئولان چرک ایران به منطقه شما رسیده یا هنوز آب دارید؟

بگذریم. از دغدغه های جهان اولی ها چه خبر؟ ":)

Stop Killing Games

stop killing games

امروز میخوایم درباره جنبش Stop Killing Games یا " کشتار بازی هارا بس کنید" صحبت کنیم. اینجا ما کشتار خودمون، کشتار مردم غزه و جنگ داریم اونها به فکر نجات بازین :|

بریم ادامه مطلب بهتون بگم این حرکت چیه و از کجا شروع شده و چرا ":)

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
جمعه سوم مرداد ۱۴۰۴
23:15
دندان روی جگر بگذار.

استودیو ها قربانی مدیریت

استودیو های دفن شده زیر تصمیمات اشتباه شرکت ها

هم شاگردی سلام!

روزگار به کامه عینهو زن بکام؟!

استودیو های نابود شده  بازیسازی

میدونم ممکنه مثل این پست جاهای دیگه دیده باشید. با عناوینی مثل بهترین استودیو های نابود شده بازی سازی یا استودیو های تباه شده اما اینم مثل همونا پیتزاس ولی پخت پز ما کی شبیه بقیه بوده که این دفعه باشه -.-

تو این پست سراغ یه سری مدیر احمق و کافر و جاهل و طماع، چند بازی ساز ساده لوح و مظلوم و یکی دو نفر شریک جرم میریم تا چند تا از استودیو های بازی سازی که دیگه وجود ندارند و فرانچایز های دود شده رو آشنا بشیم":)

به طور مثال چرا دیگه نید فور اسپید زیاد مطرح نیست یا داینو کرایسیس چرا دیگه ساخته نمیشه؟

تاحالا اصن با خودتون گفتید چرا فلان بازی دیگه مثل قدیمیاش حال نمیده؟

.

.

بیاید ادامه بسه دیگه اینقدر دون پاشیدم -.-

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
شنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۴
9:0
دندان روی جگر بگذار.

چرا رسانه ها به woke اهمیت نمیدهند؟

من تو دنیای مستطیل ها یه مربع ام که کسی متوجه عرض بنده نمیشه

شایدم طولم ناخواناست :|

سکوت رسانه در برابر woke

اینروزا چه بازی بیشتر روی بورسه؟ تو استیم بیشتر انجامش میدن یا دربارش حرف میزنن؟

هر زمانی این عنوان دست یکی هست اگرم یه مدت کسی نبود علل حساب دست GTA5 میمونه :)

ووک و dei دو عنصر جدای ناپذیر از هم میتونن باشن یا نه، نمیدونم ولی از اواخر نسل هشتم ویدئو گیم (تقریبا 2017) به بعد با شعار های فمنیسم و برابری پاشون به گیم باز و الان گی :/ شما اینور نگاه کن گی ! اونجا نگاه کن گی :| پایین گی! بالا گی ! بالاش دوتا گروپ گی :/

اما با این وضعیت نابسمان بازی ها که مملو از شخصیت هایی با گرایش های عجیب، ظاهر زشت و شعار زده شدند چرا رسانه های ویدئو گیمی به جای کوبیدن و مبارزه در راه خدا مسیر کفر و شرک در پیش گرفته و به به و چه چه میکنن؟

بریم بپردازیم شاید آنان یه چیزی میدونن که من و شمای گیمر دون پایه خاورمیانه ای حقیر نمیدونیم.

برای پردازش کلیک کنید

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
سه شنبه پنجم فروردین ۱۴۰۴
15:56
دندان روی جگر بگذار.

لانچر های ایرانی گیم یا انحصار؟

لانچر چیست؟

شما برای تجربه یه گیم دوتا راه دارید. یا اونو به صورت کرک شده از سایت هایی مثل دانلودها و پارسی گیم یا دی ال فاکس دانلود میکنید یا اینکه از لانچر استفاده میکنید ":)

از اتاق فرمان میگن یه راه سوم باستانی هم بوده که به شخصه هنوزم میگم راه حقیه -.- و اونم خریدن فیزیکی محصول از مغازست.

گیم لانچر های ایرانی

لانچر ها دلالی اند بین شما و ناشر بازی که با پرداخت هزینه بازی روی سیستمتون نصبش میکنند. بدون پارگی و استرس ارور های عجیب غریب در روش اول :) این نرم افزار ها که معروف ترینشم steam (استیم) هست روش نصب بازی رو آسون تر و امن تر میکنه ولی فایل نصبی بهتون نمیده. همش تو خودشه.

....

...

..

.

اما سو کله لانچر های ایرانی از کجا پیدا شد؟ قضیه مثل همون پیام رسان بومی و موتور جست جوی بومی و خودروی بومی و سایر بومی جات دیگست یا واقعا محصول وطنی راحت الاستتفاده ایه ؟

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
پنجشنبه بیست و سوم اسفند ۱۴۰۳
17:40
دندان روی جگر بگذار.

چگونه یک فرانچایز را نابود کنیم؟

فعلا تا ایده هست بهره برداری کنیم.

چطور اساسینس کرید نابو شد

در این راهنما خدمت شما خوانندگان و مستمعین هستیم تا یاد بدیم چطور یک فرانچایز رو خراب کنیم ^_^ درست کردنش رو که همه بلدن اما خراب کردن هم هنر میخواد، هرکسی نمیتونه یه بازی اکشن مخفی کاری داستانی با المان های ترور و تاریخی رو تبدیل به استراتیژی نقش آفرینی LGBT بکنه :)

مدیونی اگه فکر کنی اساسینس کرید رو میگم -.-

خلاصه چرا که نه؟

دیگران ساختند و ما خوردیم ما خراب کنیم دیگران بسازند 🪓

.

.

بریم ادامه با آموزش خراب کردن یک فرانچایز و ارائه مثال با شکل و نمودار

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
سه شنبه هفتم اسفند ۱۴۰۳
0:25
دندان روی جگر بگذار.

انویدیا دشمن بهینه سازی بازی ها

آیا شرکت NVIDEA باعث عدم بهینه سازی بازی ها است؟

آیا پیشرفت تکنولوژی بازیساز هارا گسسته و تنبل کرده است؟

مشکل بهینه سازی بازی و کارت های گرافیک

اول یه مقدمه بچینیم، کارت گرافیک یه عضو حیاتی برای گیمر ها و طراح هاست. دسته اول باهاش گیم میزنن دسته دوم انیمیشن و تصویرسازی میکنند. این عضو خوشگل باعث میشه پردازنده کوچولو کامبیوتر یا لپتابتون به تنهایی بار سنگین پردازش تصویر رو انجام نده.

و در این راه عمرش کم شه

پردازش تصویر یعنی تمام انیمیشن ها، محیط ها، رنگ ها و دنیای که تو بازی میبینیم بر عهده کارت گرافیکه. امروزه اما دو شرکت گولاخ این زمینه یعنی انویدیا و ای ام دی شانه به بازوی هم میتازند تا شمــــــــــــــــــا بازم کارت گرافیک بخرید؟!

ابهام همینجاست ":)

آیا این شرکت ها مخصوصا تیم سبز (لقب انویدیا) پشت پرده کاری میکنند که بازی های جدید نیازمند کارت گرافیک جدید باشن تا ما بازم خرج کنیم و خرج کنیم و خرج کنیم تا خانواده از خونه شوتمون کنن بیرون؟

.

.

بریم ادامه تا ببینیم قضیه چیه

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
دوشنبه پانزدهم بهمن ۱۴۰۳
13:47
دندان روی جگر بگذار.

black miyth woukang | بهترین بازی سال؟

بلک میث ووکانگ بعد از انتشارش حسابی سروصدا کرد، از جابجایی رکورد بازیکن های همزمان تو استیم گرفته تا فروش 20 ملیون نسخه ای فقط تو کمتر از یک ماه. بازی چینی که رانت دولتی نداشت و یک استدیو مستقل به اسم Game Science به رهبری فِنگ جی حدود 7 سال مشغول توسعه اش بوده. اثری تو ژانر اکشن - ماجرایی با گیمپلی سولز مانند که داستانش برگرفته از اساطیر چین یعنی سفر به غرب الهام گرفته شده.

بلک مایت بهترین بازی سال

اما چرا با وجود استقبال خیلی بالای مردم که بیشترشون خود چینیا بودن، نمره بالای 80 و فروش بالا اوایل تو لیست جوایز معروف ویدئو گیم نبود؟

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
پنجشنبه سوم آبان ۱۴۰۳
12:0
دندان روی جگر بگذار.

Concord | پایانی برای لایو سرویس ها

بازی های آنلاین و لایوسرویس، همونایی که خیلی از گیمر های قدیمی بهشون میگن سوسول بازی و خیلیا هم دوسشون دارن. آثاری که زیاد داستان توشون مهم نیست و فقط تجربه ای سرگرم کننده کنار دوستامون هستند که یکم از زندگی واقعی بیایم بیرون.

تقریبا از زمانی که بازی overwatch بهترین بازی 2015 شد ( اونم با حضور بلابورن و آرکام نایت و ویچر 3😐 ) کم کم خیلی از کمپانی ها بازی لایو سرویس خودشون رو توسعه دادن. بازی هایی که هر چند وقت براشون آپدیت هایی درقالب مرحله و حالت رقابت جدید میاد مثلا یه حالت میاد هرکی زودتر به فلان جا برسه یا یه حالت میاد هرکی دیرتر زنده بمونه و ...

خلاصه با وجود کلی اسکین و اسلحه و لباس و البته همکاری با شرکت های مختلف ما تنوع زیادی تواین آثار داریم و استدیو ها تا سال ها ازشون پشتیبانی میکنن ولی آیا بعد از شکست بازی کنکورد از سمت سونی دیگه وقتشه توسعه دهنده از خر ملا نصرالدین بیان پایین؟

این پست درباره دلایل شکست سنگین سونی و اینکه ناموسا بسه دیگه میپردازیم ^_^

هرکی از دست بده اجرش با دماغ جهانگیری :|

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
جمعه ششم مهر ۱۴۰۳
12:32
دندان روی جگر بگذار.

فیلتر شدن گیمفا

فیلتر شدن گیمفا

شاید با خودتون فکر کنید فقط اینجاست که ازین اتفاقات میافته ولی قضیه بین المللیه :) درواقع هر تفکر و عقیده ای یه طوری تشنه قدرته و با روش های مختلف دوست میداره که روی اوضاع کنترل داشته باشه. از دستگیری آقام پاول دروف (مدیر تلگرام) تو فرانسه تا بستن سایت گیمفا ما در تمام کرانه بشری این مسخره بازی هارو داریم ^_^.

به قول یه بنده خدایی " هوایی که تنفس میکنیم هم سیاسی هستش " و این قدرتخواهی بروبچه های سیاستمدار ثابته، فقط از ایدئولوژی به ایدئولوژی دیگه تغییر میکنه بعضیا با کروات بعضیام با یخه بسته. مثلا اینکه به بازی space of the line کم لطفی شد یا woke تو گیم زیاد شده یه مدل دیکتاتوریه که کارشو با قایم شدن پشت آزادی بیان جلو میبره، توی چین همیشه محدودیت هایی برای گیمر ها وجود داشته و اینجام که همون داستان همیشگی جمع کردن دیش های ماهواره و فیلترنتـــــــــــ⁗

البته که این بگیر و ببند ها در طول تاریخ کار به جایی نبرده و فقط باعث شده کلی بابتش هزینه بدیم، هم مالی هم زمانی و هم جانی! ولی دیگه لینک دانلود هارو چرا پاک میکنن :|

فکر کنم در راستای حمایت از خرید قانونی باشه تا دیگه کرکی و دزدی دانلود نکنیم :)

ماشالله به برادارن برای حمایت از استیم و اپیک گیمز و سایر ناشران زحمت کش فقط نمیدونم جرا اونوریا همکاری به عمل نمیآورند و مارو تحریم میکنن :/

خب برای این قوم با مجوز های طول و درازشون که مثلا اوضاع رو کنترل کنن خیلی نتیجه مهم نیست، اینو آمار فیلترشکن ها نشون میده ":) درواقع فقط میخوان یه کاری کرده باشن و یه چ×س مثقال از حقوقشون حلال بشه . اگرم تونستند در قالب شرکت دانش بنیان خانوادگی شون راه حل رو بفروشن. مثل فروش فیل×لتر شکن ها و انحصاری که تو هرچیزی سعی میکنن درست کنن.

یه روز گیم ساب رو ببندیم که مردم نفهمن تو بازیا چی میگن انگار قبلش نمیدونستیم تو گیما چی میگن، گیم ساب فقط راحت ترش کرد، دمشم گرم ^_^، سایت هارو ببندیم خب بازم جوونه میزنن رشد میکنن یوتیوبر ها میان، پیج ها و کانال ها میان،سرعت اینترنت رو افتضاح میکنیم پینگ بره بالا ولی باهمونم گیم میزنیم، جلوی پای بازیساز ها سنگ بندازیم و محدودشون کنیم درحالی که مهاجرت میکنن و میشن children of morta،

شما بمونید و قیام مختار 2 :|

حاصل رابطه صلواتی اساسینس و DMC

.

.

خب تفاوت اینا با بروبچ کراوات پوش اینه که اینا تابلو ترو و پخمه ترن :|

چون روش هاشون قبلا تو کشورهای مختلف مثل شوروی و اروپای شرقی و ونزوئلا و... پیاده شده و حالا شما کلمه اسلام بذاری روش تفاوت خاصی نمیکنه، همه روش هاهم به یک نتیجه رسیدند و اونم شکست با س صابون بود. منتهی قایم شدن پشت عقاید مردم ضربه بدی به عقیده شون میزنه. در نهایت تو همه موارد دیوار های بتنی فروریختند، کسایی که فکر میکردن جاودانن یه شبه دستگیر شدن، کاخ هاشون موزه شد و تنها چیزیکه باقی موند بهای سنگینی بود که به جا گذاشتند.

ولی ناموسا فکر کردن مرجع ما دی ال فاکس و سایت دانلود هاست (✿◠‿◠)

*

*

یکی بگه منبع سومی چیه من برم دانلود کنم :|

.

.

.

درکل آره داوش، اینجا امضا جمع نمیکنیم، درخواست هم نمیکنیم فقط راهمون رو از لای سنگ و بتن و سد های پوشالی پیدا کرده، سوراخ را ایجاد کرده و یه دینامیت میذاریم توش :)

همونطور که همیشه کردیم...

🌹mohammad🌹
چهارشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۳
8:26
دندان روی جگر بگذار.

چه بلایی سر راکستدی آمد؟

سال 2009 بود که دنیای گیم با ظهور یه مهمون ناخونده جدید به لرزه درومد، اون قدر بود، قوی هیکل، خوشتیپ و نو آور ! کسی که اومد طوفان به پا کنه و کار به کار اینکه کی اینجاست و کی معروفه و کی نیست نداشت. بحث مال اونموقع هاست که مارول رو به ورشستگی بود، یه قدمی فروخته شدن قرار گرفته بود و فیلم آیرون من تازه نجاتش داد اما برادران وارنر کجا بودن؟!

بسته شدن راکستدی

تو اوج 😎⚡

بعد از موفقیت های افسانه ای فیلم دارک نایت کریستوفر نولان، وارنر با استدیو جدیدی به اسم راکستدی با به عرصه بازی سازی گذاشت استدیویی که یه تنه استاندارد سبک " بازی های ابرقهرمانی " رو کیلومتر ها جابجا کرد و شاهکار پشت شاهکار ساخت ! سه گانه batman arkham که در زمینه گیمپلی Freeflow Combat نواوری های انقلابی داشت، داستان گویی رو توی گیم های این سبک به سطح جیدیدی رسوند و چنان طراحی مراحل، شخصیت پردازی و گرافیک عالی ارائه داد که کسی فکرشم نمیکرد.....

که الان رو به تعطیلی باشه :/

اما چطور شد که اینطور شد بریم ادامه مقدمه خیلی شد -.-

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
یکشنبه بیستم خرداد ۱۴۰۳
16:10
دندان روی جگر بگذار.

چرا آلن ویک 2 شکست خورد؟

خبر پس کوتاه هست و جانکاه ":( آه ای روزگار بد ذات که خوبان را زود میچینی و چهار تا بز مثل کالاف دیوتی رو نمیچینی که -.- صاف میای آلن ویک میچینی :| آخر چگونه با میراث سم لیک این چنین میکنی ...

راستش من خودم تو کتم نمیره آلن ویک 2 با اون عظمت شکست خورده باشه پس بیاید باهم ببینیم چرا یه بازی که از نظر منتقد ها عالی بود و عیب و نقصی نداشت باید شکست بخوره !

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳
21:47
دندان روی جگر بگذار.

نقش چین در دنیای گیم - پارت دوم

داستم تو آرشیو میگشتم که دیدم این پست پارت اولش قرن ها پیش نوشته شده ولی دومش رو ننوشتم دیگه :|

برای خوندن پارت اول مراجعه کنید به اینجا

تو قسمت قبل راج0ع به محدودیت های یک گیمر چینی صوبت کردیم و این قسمت راجع به اینکه چین تو خود صنعت گیم چه غلطی میکنه میخوایم روضه بخونیم :)

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳
11:3
دندان روی جگر بگذار.

sweet baby | یا سیاه پوست شو یا بمیر!

من دیروز احساس کردم چییز به من نازل شده ، یعنی در هایی از حکمت به من باز شد و ازونجایی که من کلا نفر آخر میفهمم قضیه چیه اومدم اینجا و بگم که این کاراکتر های بلا نسبت ت×خمی دنیای گیم از کجا میان ؟!

سویت بی بی

تو پست های مختلفی بازی های حاشیه سازی رو از گاد اف وار رگناروک تا لست اف اس 2 نام بردم که یه ریگی تو شخصیت پردازی شون بود، یکیشون کاراکتر سیاه پوست میاره برخلاف تاریخ ، یکی شون فمنیستی لگبتیه و ادامه شخیت هایی که روز به روز دارن زیاد میشن .

اما اینا از گور کی بلند میشه ؟

کودک شیرین یا سویت بی بی !

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳
9:0
دندان روی جگر بگذار.

امبرسر گروب چیه و از کجا اومده ؟

توی پست " اخراجی های گیمینگ " گفتم که کرونا و بالارفتن آمار گیمر ها باعث شد سرو کله کسایی که اصلا سر رشته ای ازین آش رشته به رشته ندارن بیان تو گیم و یکی ازون ها امبرس گروپ بود.

خب یه شیخی یه روز از خواب بلند میشه میگه من که چهار تا برج و یه باشگاه فوتبال دارم چرا یه شرکت بازی سازی نداشته باشم ؟ دست میکنه تو کشوش و یه شمش طلای خاک خورده میاره بیرون میگه شاید این کافی باشه :)

و میره که این صنعت رو بلروزنه -.-

امبرسر گروپ یک شرکت هلدینگ ( شرکتی که خودش چند تا شرکت خریده) هستش که از سال 1990 به عنوان یه دسته دوم فروشی بازی فعالیت خودشو شروع کرد :) اما اینکه چطور تبدیل شده به آفتی که گند زده به دنیای گیم رو در ادامه باهم میخونیم ^_^

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
پنجشنبه سوم اسفند ۱۴۰۲
16:6
دندان روی جگر بگذار.

صنعت ویدئو گیم اشباع شده ؟

اگه اخبار بازی های ویدئویی رودنبال کنید کلماتی مثل اخراج، تعلیق نیرو، بسته شدن و کاهش کارمندان رو ممکنه ببینید ، اینروزا خیلی زیاد شده بودن و من هی با خودم میگفتم چه خبرهههه چه خبرتونههه ( با لحن احمدی نژاد :/)

تعلیق نیرو در صنعت گیم

اینروزا بازار حواشی داغه مثل افشاگری هایی که علیه بیلیزارد شد و یا هک شدن شرکت ها اما قضیه این اخراج ها چیه ؟

دنیای ویدئو گیم همیشه درحال رشد بوده ، روزگاری خیلی از سرمایه گذار ها با خودشون میگفتن بیخیال مرد کی میاد رو چهارتا بازی سرمایه گذاری کنه _*_ شرکت ها به سختی باید خودشونو بالا میکشیدن ، دورانی که امکانات کم بود و یه اشتباه باعث میشد کلا بازی سازی رو بذارید کنار برید اسنپی چیزی کار کنید .التبه اونموقع اسنپ نبود میتونستید هات داگ فروشی بزنید :|

دورانی که یوبی سافت سری فارکرای ، اساسینس کرید و اسپلینترسل رو توسعه داد

الکترونیک آرتز با نید فور اسپید ، بتلفید و فیفا یکه تاری میکرد

کونامی با سایلنت هیل و پی اس به علاوه متالگیر تاج سر گیمر ها بود !

اما اون دوران گذشت ":|

و الان این شرکت ها مخصوصا کونامی زیاد خوشنام نیستند -.- البته دوتا اولی دارن سعی میکنن برگردن ، کونامی هم برنامه ها داره باید دید چه میکنه .

ولی چی شد که صنعتی که خیلی کار توش سخت بود اینقدر شلوغ شد ؟!

تاریخ دقیقی نداره ولی از نسل هشتم (2013 - 2020) ویدئو گیم با کمک رسانه ها خیلی رشد کرد، بازی های آنلاین لیگ داشتن مثل وارکرافت، مراسم گیم آواردز با شلوغکاری برگزار میشد انگار اسکار بازی هاست، سایت های گیمی زیاد شدن که اخبار پوشش بدن و خلاصه فروش بازی مخصوصا فروش دیجیتالی بالا رفت !

مثلا اگه سال 2015 یه بازی مثل بتمن یه ساله 5 ملیون نسخه میفروخت الان تعجب نمیکنیم که بازی PALWORLD تو یه روز 5 ملیون فروش رو میزنه !

خلاصه این صنعت واقعا رشد کرد ، سرمایه گذار ها شروع کردن به تزریق پول، موتور های بازی سازی رایگان مثل آنریل اینجین و یونیتی رشد کردن که الان میبینیم بازی های مستقل هرسال هی دارن بیشتر میشن ":)

این اوضاع خوب ادامه داشته تا اینکه کرونا شد. دوران کرونا همرو خونه نشین کرد ، آمار گیمرا بیشتر شد، سود باز رفت بالا، کارمند ها دور کار شدند و بازی های بزرگ همگی تاخیر خوردن چون تا بیان به دور کاری عادت کنن طول میکشه ، از طرفی دورکاری و قرنطینه هزینه هایی مثل اجاره مکان، برق و رفت و آمد هارو کم کرد .

سال 2020 صنعت ویدئو گیم به عنوان پر سود ترین حوزه سرگرمی شناخته شد ":) دیگه چشم همه بهش دوخته شد و متاسفانه عین بورس ایران یه عده که اصلا نمیدونستن گیم چیه ریختن توش :| از عربستان بگیر تا گوگل و آمازون گفتن نهههه مام سرویس گیمی میخوایم بسازیم مام استدیو میخوایم ...

کرونا تموم شد

تعدیل نیرو ها با تموم شدن کرونا اوج گرفت ، چرا ؟ چون مدارس نه چیز یعنی شرکتا حضوری شدن ":)

اوضاع باید مثل قبل میشد، قبض برق ، اجاره استدیو ، هزینه سفر های کاری، بنزین و چیزای دیگه به هزینه های اضافه شدند و ازون طرف نرخ های بهره بالا رفت :|، نرخ بهره ( وقتی از بانک یا جایی وام بگیرید باید با سودش بدید ، به آن سود میگویند نرخ بهره که انواع مختلفی دارد و به گو×ز بند است به این معنا که با هر چیز سیاسی اجتماعی اقتصادی ممکن است بالا پایین شود )

هزینه ها که رفت بالا سرمایه گذاری ها اومد پایین و ازونور پلتفرم های آنلاین که داشتند رشد میکردند تو کرونا دیگه خیلی زیادی رشد کردن :|، فروش آنلاین بازی ها بیشتر از فروش فیزیکی شد، اکانت های اشتراکی بیشتر شدن و الانم که هوش مصنوعی تبش داغ شد .

در کل اون حالت کرونا یه وضعیت پر سودی درست کرده بود که سرمایه رو میکشید سمت خودش ولی الان که همه چیز عادی شده حبابش ترکید و شرکت ها شروع کردن به اخراج کارمند ها، تا جایی که سال 2023 ، 10 هزار و پونصد نفر اخراج شدن و تا همین چند ماهی که از 2024 گذشته 3770 تا اخراجی داشتیم.

درواقع اخراج شدن همیشه بوده، مثلا مایکروسافت اکتیویژن رو به قیمت 69 ملیارد دلار خرید و رکورد گرون ترین خرید تاریخ گیم رو زد، اما به گور باباش خندید، چون این خرید حسابی هزینه رو دستش گذاشت و مجبور شد کلی کارمند اخراج کنه تا بلکه جبران شه و کارای دیگه ، حالا این وضعیت اقتصادی که بالا گفتم رو این کار بیشتر اثر میذاره و باعث میشه که کلی بیشتر اخراج کنه ( از اول 2024 تا الان 1900 نفر )

دست های پشت پرده گفتند که تازه هنوز مونده و حالا حالا ها نه تنها کارمند بلکه قراره استدیو هایی هم تعطیل بشن چون این صنعت بیشتر از چیزی که فکرشو بکنید و ضرفیت داشت غیر طبیعی رشد کرده و الان باید سبک بشه -.- . خب کرونام چیز طبیعیه نبود دیگه

البته کارمند هایی که تعطیل میشن تا مدتی حقوق بیکاری میگیرن و بیمه دارن و به همین منظور اتحادیه هایی درست شده که ازین موضوع حمایت کنن و تو کنفرانس های مختلف عضو هاشون هی بیشتر میشه تا نذارن حق کسی خورده بشه .

در کل میخواستم بگم توی دنیای گیم ، چیزای غیر گیمی هم روی کار شما ممکنه اثر بذاره ، ار بیماری های همه گیر و جنگ ( مثل روسیه - اوکراین) بگیــــر تا شرایط اقتصادی و سیاسی . سرمایه گذار ها نگران سودشون هستند همیشه و اینا چالش مدیریتی ایجاد میکنه .

یکی ازین چالش ها بازی هایی هستن که سال ها تو مرحله توسعه گیر کردن مثل Beyond Good and Evil 2 و oberdose که 7 سال تو بیلیزارد درحال توسعه بود و مایکرو کنسلش کرد . فشار بیشتر روی کارمندهایی هستش که به امید یه شغل چند ساله وارد این حوزه میشن اما به خاطر بالا پایین شدن و مدیریت بد مجموعه کارشونو از دست میدن و از رویا ها شون دور میشن.

یکی از چیزایی که بیشتر از ایده یک گیم مهم، مدیریت چیزای اطراف اون مثل زمان بندی، پیشبینی سودش و بازاریابیشه که متاسفانه اگه ندونیم مدیریت داره چیکار میکنه ممکنه تهش مثل این یارو امبرس گروپ بشیم که نصف کارمند هاشو امسال اخراج کرد.

🌹mohammad🌹
شنبه هفتم بهمن ۱۴۰۲
19:42
دندان روی جگر بگذار.

هکر ها : سیاست تبلیغاتی یا آفت گیم ؟

پسری 18 ساله راکستار را هک کرد!

خبری که تیتر یک رسانه های گیمی شده بود ...

هک در گیم

اما چرا و چگونه هک میشویم ؟

غیر از راکستان این اواخر استدیو اینسامنیاک هم هک شد و هکر ها ازشون درخواست پول کردن ، اما استدیو نخوندم طور 🗿 گفت بیا ! 👍

هکر ها هم کل اطلاعاتی که داشتن رو ریختن بیرون، اطلاعاتی مثل بازی های آینده، جزیاتی که قرار بوده بعد ها گفته بشه و...

پس بیاید ببینیم چطوری پایگاه داده استدیو ها هک میشه و یه سوال مهم : آیا اینا همش ترفند بازاریابیه ؟!

شرکتهای بازیسازی و ناشر وقتی رو یه پروژه ای کار میکنن اطلاعات مربوط به اون رو امن نگه میدارن و به موقع ، تیکه تیکه و البته با روش های مختلفی اونهارو پخش میکنند. بعضیاشون از طریق اکانت های معتبر خودشون خبررسانی میکنند که مثلا ما رسیدیم اینجای کار یا اینکه تاخیر داریم -.- یا در مراسم ها تریلر و گیمپلی ارائه میکنند . روش های دیگم هستند البته ... ":)

هکر هایی که میزنن به شرکت های بازیسازی دوتا کار ناشایست انجام میدن اولین کارکه قطعا ناشایست و گناه کبیره هست کرم ریختن توی سرور های بازی آنلاینه ، که باعث میشه سرور ها قطع بشن، اطلاعات ملت لو برن و شرف شرکت به باد بره !

حمله های DoS

این حمله ها یا توسط تیم های هکری کلاه سیاه ( هک برای ضرر زدن به ملت ) انجام میشه یه یه فرد به تنهایی، ارتباط بین سرور بازی رو با کاربر نگون بخت قطع میکنند و دیتا شو برمیردارن . سال 2011 شرکت های سونی و استیم ازین قضیه کلی ضرر دیدن ، اطلاعات شخصی مردم لو رفت و ازون بدتر سال 2012 سر Riot Games اومد که گروه هکری Lulzsec زدن به سرور های بازیش و هرچی ملت تو لیگ اف لجندز سیو کرده بودن، باپول واقعی آیتم خریده بودن و شماره حساب هاشون همرو به باد داد :/

یک یاز اعضای گروه رو گرفتن باز چندوقت بعدش کلش اف کلنز رو هک کردن !

دسترسی به اطلاعات

تو فرایند هک کلی داده لو میرن و این داده در این عصر داده ها خیلی به درد میخورن . هک هایی که باعث درز اطلاعات میشن ازون دسته ای هستن که شما امنیت شرکت یا شبکه تونو خوب تامین نکردین و طرف با یه IP آدرس مشکوک میاد داخل ، یا حتی از طریق روانشناسی مثلا مدیر امور داخلی شرکت رو گول میزنن و همینطوری تو حرف زدن ازش نام کاربری شو میگیرن و بعدش دیگه معلومه ":)

یه شب بلند میشید میبیند عین کپکام تو سال 2020 و وسط کرونا اطلاعات کلی از کارمند هاتون ( تلفن، آدرس ، نام) سرقت شده تا اطلاعات بازی هاتون که میخواستید معرفی کنید و برنامه ها هم بردن. هکر ها تو این مدل حمله ها درخواست پول میکنن و شرکت ها اغلب پول رو نمیدن چون بهشون رو بدی پر رو میشن :/

ولی خب اطلاعات عمومی میشه همین بلا سر کپکام اومد .

مراقبت از حریم شخصی و اطلاعات یکی از تعهدات اصلی مجموعه هاست و اونا بعد هک شدن کلی توبیخ میشن ، مثلا سونی 170 ملیون دلار مجبور شد خسارت و هزینه برای تامین امنیتش پرداخت کنه

اما تو عکس پست این پسره کیه ؟

خب ایشونم تو شغل شریف هکری هستن ظاهرا ^_^ اما اینبار نه هک اطلاعات کاربر بلکه هک اطلاعات یک بازی ":)

gta 6

داستان ازین قراره که گروه هکری برزیلی به اسم لاپسوس یه سری بچه نوجوون جذب کرده و آنلاین باهاشون در ارتباطه ، بین اینا دوتا نوجوون 17 و 18 ساله هم بودن که فقط محض اون هیجان هک کردن جذب شدن . این دوتا اینقدر کارشون درست بود که امیدوار باشید مامان باباتون نفهمن وگرنه سرکوفتشونو میخورید :/ این بچه ها که اوتیسم هم داشتن با هم آشنا میشن دوست میشن بعدچند تا هک ریز ، شرکت مخابراتی هک میکنن، دستگیر میشن بعد میگن پرونده تا کامل بشه آزادید ولی بعدش nvidia رو هک کردن . شاید فکر کنید نابغه هستن و کد نویس و ازین صحنه های سنیمایی :/

اما سادست ،تو صنعت بازی هم ممکنه اینطوری هک بشین، اونا به یه سری افراد گفتن خودتونو کارمند تازه وارد جا بزنید بعد زنگ بزنید پشتیبانی شرکت بگید من فلانیم و با اطلاعاتی که از شرکت جمع کردید یه جوری رمز ورود گیر بیارید .

اینام همین کارو با انویدیا کردن و بعد دستگیر شدن ، هکر های رقیب اینا اومدن اینا رو هک کردن :/ بعد پلیس دید اوف شیر تو شیر شده آریان (پسر بزرگه ) رو برد هتل گفت آفرین کوچولو ^_^ اینجا بمون دست به چیزیم نزن !

ای دل غافل آقا پسر بزرگ ترین هک گیم دنیا رو تو هتل ، با کیبورد و ماوس و یه تلوزیون وصل به اینترنت انجام داد . 90 تا ویدیو از بازی gta6 که همه ده ساله خمارش هستیم درز داد بیرون و اطلاعات کارمندارم برداشت :| ، اینا هیجی حتی کد هایی که gta 5,6 ازشون ساخته شده رو هم برداشت ! با کمک این کد ها میشه کلی کپی از gta که میشناسیم ساخت و این واقعا برای یه کمپانی خطرناک میباشه !

این هک با نمونه های بالا فرق داره و اینبار یه بازی محبوب لیک شد ، راکستار از رسانه ها خواست ویدئو هارو پاک کنن ولی خب همه دیده بودن دیگه و این شرکت باسن سفت که مو لا درز کاراش نمیرفت به همین مفتی لیک شد ×_×

آریان دستگیر شد و الان تیمارستانه، کاملا مطمئن میشن که دیگه حتی جوکرم نتونه بهش لپتاب برسونه وگرنه میزنه حساب بایدنو هک میکنه :|

جالبه اون گروه برزیلی دستگیر نشدن و نگا ناموسا چه سواستفاده از جوانان اوتییسمی و با استعداد ممکلت میشه

اینجا جنبه هک کردن بیشتر منفی بوده ولی یه موارد مثبتی هم وجود داره !

مثلا هک بازی genshin impact ، از زمانی که این بازی کیوت معرفی شده هر چند وقت یکبار براش کاراکتر میاد و خب شرکت اینارو میخواد تست کنه میده به یه سری گیمر و بهشون میگه به کسی نگیداااا تا خودمون منتشر کنیم ^^ شما فقط بگید خوبه یا بد

اماخب گیمر ها منتشر میکنن و لیک شدگی مضمن اتفاق میافته ولی گیمر ها ازین کار خوششون میاد .چون تشنه اخبار و اطلاعات هستیم . هممون دوست داریم از بازی و فیلم مورد علاقه مون حتی چرند ترین اخبار رو هم دنبال کنیم .

خب کمپانی ها هم اینو میدونن و بعید نیست خیلی از افشا کننده ها و شایعه ساز ها باهاشون پشت پرده بسته باشن تا با دادن اطلاعات تو زمان های حساس صحبت درباره اون بازی بالا تر بره ، بازاریابیه داش من ^__* . البته این روش ریسک هایی هم داره مثل درز شایعات غلط

اخیرا باز یه حمله به یه شرکت شد و اینبار قرعه افتاد به اینسامنیاک :) سازنده مرد عنکبوتی

یه روش دیگه هک اینکه شما ایمیل ها و لینک های ناشناس باز کنید ، این لینک ها ساده ترینش همین فیشینگ خودمونه ولی پیچیده ترش نصب شدن یه برنامه تو سیستمه که بدون اینکه بفهمید واسه خودش داده میبره میاره میشوره میسابه...

گروه Rhysida با همون روش اتک موفقیت آمیزی به این استدیو زدن و سونی معلوم نیست پول امنیت رو کجا خرج کرده -_- اونام اندازه یه هارد 2 ترابایت از عکس شناسنامه بگیر تا شماره تلفن و برنامه کاری شرکت رو برداشتن . اول درخواست پول کردن ولی مثکه کسی کلا پول بده نیست و الان شما فتوکپی شناسنامه و گواهی پایان خدمت صداپیشه مرد عنکبوتی رو ، تو اینترنت داری :)

هک شدن اینسامنیاک

شرف بنده خدا رفت 🗿

خدمت شما بگم گیم پلی بازی ولورین هست، خبر اومده spider vers کنسل شد، قراره سه تا بازی از مردان ایکس ساخته بشه و مارول با این استدیو قراداد 12 ساله انحصاری بسته، خبر هست عمه کی ناهار کیو کجا دعوت کرده و همینطور هم دازه درز پیدا میکنه بیشتر ...

قسمت تحقیر آمیزش اینکه این گروه هکری گفت هک کردن این استدیو ها خیلی راحته #_# .

.

.

نظر شما چیه ؟ هک شدن خوبه یا بد ؟ دست های پشت پردست یا ماجرجویی هایی یه عده که میخوان بگن ما خیلی شاخیم

آخه لامصب استدیو بازی سازی پولی در بساط داره به تو بده ؟!

منبع : سایبردیلی

در هرحال من یه ایده ای درون فسفر های مغزم رشد کرد اونم اینکه اگه رسانه های بزرگ اخبار هک رو پوشش ندن چی میشه ؟... تابحال هکری تونسته از استدیو ها پول بگیره ؟ پس این چه کاریه ؟ میخوای جلب توجه کنی میخوای تفریح کنی ؟...

🌹mohammad🌹
جمعه بیست و دوم دی ۱۴۰۲
23:11
دندان روی جگر بگذار.

افتضاحی به نام the day before

حدود دو سال پیش بود که یه بازی ناشناس معرفی شد. بازی که شباهت گرافیکی زیادی به Last of us ll داشت و حتی فونتی که توی پوسترش استفاده شده بودم شبیه بود. خب فن های 14 ساله سونی اونو به یه کپی بی ارزش بودن متهم کردن و ایرادات آبدوخیاری گرفتن که نه اینش شبیه لسته اونش شبیه لسته

لَست مال باباتــــــــــه :| ?!

اما چه بلایی سر این گیم از استدیو fantastic اومد ؟

the day before

گیم پلی هایی از بازی منتشر شد نشون میداد با یه گیم گرافیک خفن، سیستم چند نفره و MMO ( بازی جند نفره که نیاز مند کار گروهی برای حل معما ها و چالش هاست ) روبرو هستیم . بعد از چند تا تریلر تو زمان های مختلف استدیو بازی رو تاخیر زد :) و گفت که میخواد موتور بازی سازی ببره رو unreal engien 5 که خب این خیلی خوبه ^) اما عجیبش اینجاست که یه مدت بعد از تاخیر پست گذاشتن و گفتند کی داوطلبه بدون دستمزد به ما کمک کنه ؟!

داداش وات د فاک ناموسا :| بدون پول ؟! کمک به ساخت بازی ؟! تو مگه ویچری ؟!

ینی راکستارم نمیاد صلواتی کمک بگیره

بعد ازین قضیه یه عده رفتن کمک اما مشخص نشد چیکار و چقدر کار کردن برای آقایان فنتاستیک. این حواشی به بازی کمک کرد و اون تریلر ها سوقش دادن که یه مدتی بشه پرانتظار ترین بازی سرویس استیم و مردم بگن ما اینوووو میخوایمش »)))

رسید به مراسم CES 2023 و اونجا هم تریلر دادن که البته چیز اضافه ای نداشت و طرفدارا یکم بهشون بیشتر مشکوک شدن . استدیو گفت نه نه نگران نباشید بهتون گیم پلی بهتر نشون میدیم اما بعدش یه دفعه صفحه استیم بازی بسته شد و 9 مـــــــــــــــــــــــــاه بسته موند تا طرفدار ها تو شبکه ردیت مخصوصا، دیگه بگن آقا این بازیه وجود نداره الکیه ولی شرکت میگفت ما به مشکل تجاری خوردم به خاطر شباهت اسممون ...

این ماسمالی ها ادامه داشت تا اینکه یه خبری پخش شد که میتونید بازی رو زودهنگام تجربه کنید که باز استدیو اومد گفت آقا این کلاه برداریه ! تقصر این سایت هاست اینا سیاه نمایی میکننن ×_× و گفت نه ازین خبرا نیست.

زمان انتشار بازی که رسید همون صحنه اول تریلر بعضی کاربرها متوجه شباهت های زیاد بازی با call of duty zombie شدن اولش گفتن که بابا این الکیه شانسی ولی فیلمارو بغل هم گذاشتن دیدن بابا دقیق کپی کردن :| یکم بیشتر دقت کردن دیدن هیچ گیم پلی نداره اصلا و با با همون موتور بازی سازی فقط چند تا آجر و چیز آماده گذاشتن و یه انیمیشن ساختن که بگن تریلر بازیه :/

این شل کن سفت کن کردن ها اینقدر ادامه داشت که بینش هی سوتی جدید کشف میشد ، یه بار مشخص میشد سازنده از یه رمان کپی کاری کردن! یه بار یه ویدئو مرموز میدادن از استدیو شون که هیچ ربطی به بازی سازی نداشت و ...

یه روز سازنده میگفت هر شخصیت تو بازی یه خونه داره و شخصیت ها میتونن شغل های مختلفی داشته باشن ! یه روز میدید نسخه های پلستیشن و ایکس باکس کلا تا مدت نا معلومی تاخیر خوردن .

در نهایت بازی رو استیم قابل تجربه شد، قیمت بازی 40 دلار بوده و 201 هزار نفر خریدنش ! اما نکته جالب اینه که نه تنها MMO نبود بلکه اصلا جهان باز نبود :| یه بازی ساده پر از ایرادات فنی !

حواشی بازی the day before
ایراد فنی چیه به این میگن ریختنا اتکا تو گیما :|

فکر میکنید استدیو به کاربرا جواب داد که چرا سبک بازیشون رو خالی بسته ؟!

نه خیر

هرچی پیام مربوط به MMO بودن و جهان باز بودن بود از یوتیوب و استیم و هرجایی که میتونست پاک کرد، و کلا تو مجازی محو شد 0-0

اما چطور اینطوری شد ؟!

به احتمال بسیار زیاد همه اینا یه نقشه کلاهبرداری بوده

ایکس باکس و پلستیشن سریع بازی رو از فروشگاه هاشون حذف کردن و فقط موند استیم ، ازونجایی که استیم تا دو ساعت به شما مهلت میده پولتونو پس بگیرید ازون 200 هزار نفر 90 هزار نفرشون گفتن این چه افتضاح دروغ آشغالی کثافتیه و پولوشنو پس گرفتن . بازی یه مدت واسه خودش بود و از عنوان مورد انتظار ترین رسید به آشغال ترین . سرور های بازی خاموش شدن و فقط تا بهمن فرصته تا اونو بخرید چون حذف میشه کامل !

اما نکته جالب اینجاست "»)

حذف میشه ؟!

درسته ! اینجاست که دلال ها وارد میشن تا یه چیز نایاب رو بفروشن ! یعنی بازی آشغال و بی کیفیت the day before ! دلال ها دارن اونو به قیمت 200 دلار میفروشن الان تا اونایی که فکر میکنن کمیابه و پول اضافی دارن بخرنش

واقعا اینا با مفهوم کرک آشنایی ندارن -.-

فکر کنم نقشه این استدیو سنگاپوری این بوده که بدترین بازی دنیا رو با جلب توجه رسانه ها بسازه و بعدش ناپدید شه و بازی که پاک شد تبدیل شه به بدترین و نایاب ترین بازی دنیا :|

خلاصه که آقا پیش خرید نکنید، درسته که ما تحریمیم و اوضاع به کام نیست ولی اگرم پول داشتید بذارید بازی بیاد بعد بخرید ، این چیزا ارزش حضرت ایوب شدن رو داره *_* و البته به اخبار بازیا دقت کنیم .

اغلب گیما الان با تیزر های چند ثانیه ای و عکس و فیلم های تبلیغاتی سروصدا میکنن اما چیزی که مهمه گیمپلی و یا نسخه دمو بازی هاست تا تجربه و اصلیت اونو نشون بده .

حتی اینم نه ! گاهی میبینی منتشرمیشن ولی کاملا یه چیز دیگه هستن

پس به نظرم بهتره اولین کسی که اون گیم رو میزنه نباشیم . یکم صبر کنیم آپدیت هاش بیاد فیکس و کم نقص بشه بعد بخریم .

مگه اینکه کپکام باشه ^_^

چون کپکام بازی ها رو بهینه و حلال میسازه

...

..

.

آفرین کپکام "»)

منبع این مقاله ویجیاتو بود که منبع ویجیاتو گیم رادر بود

تا افتضاحی دیگر بدرود "»)

🌹mohammad🌹
شنبه دوم دی ۱۴۰۲
20:40
دندان روی جگر بگذار.

چرا کالاف دیوتی افت کرد ؟

مجموعه خیلی فوق معروف کالاف دیوتی که به صورت تضمینی اگه برینه بذاره تو بشقاب هم ، همیشه خریدار داره و سودش در میاد قبلا که اینطور نبوده ! :| چی فکر کردی مومن ، شما کافیه برید بازی هایی مثل modern warfire 1,2,3 و black ops 1 ,2 رو تجربه کنید تا پتانسیل رو دریابید ! آثاری که علاوه بر تفنگی و اکشن بودنشون داستان خیلی خوبی داشتن ، شخصیت پردازی تمیزی داشتن نه مثل الان که خیلیا کالاف دیوتی رو به کالاف موبایل و وارزون میشناسن .

قدیم اینطور نبود و بعد از کرونا و یکم قبل ترش جامعه آنلاین باز ها شدن هدف اکتیویژن که براشون بازی بسازه ، به مرض عجیبی هم که داره اینکه اکتیویژن هر سال داره بازی آنلاین میده بیرون! ینی واقعا یه جوری نمیشن که سر بازی آنلاین قبلی چی اومد ؟!

قدیم وقتی یه گیم داستان محور با 10 ساعت گیمپلی ( تازه واسه حرفه ای هاش! ما ها که نوبیم قشنگ 15 روز میتونستم حالشو ببریم ) میدادن بیرون کنارش یه مولتی پلیر اضافه میکردن، یعنی به صورت انلاین تیمی بازی کنید ^^ اما امروز کاملا برعکسه . اکتیویژن به شما بازی آنلاین و یهههه مقدار خیلی کم و گوگولی داستان میفروشه :|

حالا کوتاه شدن داستان ها به کنار میخوام از اسلیج همر بهتون بگم . اسلیج همر سال 2009 دیده به جهان گشود . ازون زمان در کنار استدیو حق و خدای اینفینیتی وارد و تری آرچ سه تایی نسخه های مختلف call of duty رو میساختن.

اوایل اوضاع خوب بود، این استدیو که موسس هاش سازنده ای بازی محبوب dead space بودن ( ترسناک ترین گیم فضایی ! ) . مدرن وارفایر 3 رو ساختن، ادونس وارفایر رو ساخن همینطور نسخه ww2

بعد ازینکه اکتیویژن با اون وضعیت مدیریتش که به خریدش توسط مایکروسافت ختم شد تصمیم گرفت اون سری معروفش رو ریبوت کنه دوتا نسخه اولش رو داد دست استدیو اینفنیتی وارد ، شاید خیلی از اعضاش اونایی نبودن که سه نسخه اصلی رو ساختن ولی حداقل داشتن خوب پیش میرفتن ، مدرن وارفایر یک با اینکه داستانش کوتاه شده بود اما استقبال کردن ملت :) نسخه دومش هم شخصیت معروف گوست رو خوب نشون داد . و اینT حاصل این بود که بین نسخه 1 و 2 چند تا کالاف دیوتی افتضاح معرفی شدن :|

تقریبا هرچی اسلیج همر بعد از call of duty ww2 ساخته بده ! اکثر اوقات هم مشکل نویسنده ها و سیاست های اکتیویژن هستش ، مثلا اونا یه نویسنده فمنیست طرفدار لگبت به اسم سم مگز رو آوردن call of duty vangard رو بسازه که رسما زد جنگ جهانی رو تحریف کرد و یه روایت آبکی ساخت . حدستون هم درسته ، شخصیت اصلی یه زن همیشه قهرمان با گذشته دارک 😂

توی ساختن بلک آپس 4 خراب کردن و اینبار تقصیر کار بیشتر تقصیر خود اکتیویژن بود که مدرن وارفایر سه از بین رفت -.-

طبق روال همیشگی دو ریبوت قبلی ، مدرن وارفایر سه هم قرار بود توسط اینفینیتی وارد ساخته بشه اما سه سری اختلاف داخلی و سیاست اشتباه دادنش دست اسلج همر :) اونا اما قرار بوده اصلا کار دیگه ای بکنن، علاوه بر بازی ادوس وارفایز 2 میخواستتن مدرن وارفایر رو تبدیل به یه dlc بکنن برای نسخه قبلی یعنی بازی جدید نسازن ، یه قسمت جدید کوجیک که جداگانه مردم دانلود کنن . اما اکتیویژن گفت نه سید ، هر سال یه بازی شعار ماست حتی اگه آشغال باشه :|

فشار کاری زیاد میشه و کل اون داستان عظیم 10 ساعته که تو بازی اصلی بود اینجا نهایت شد 5 ساعت، قشنگ همه چیزو ماسمالی کردن و تو یک 18 ماه یه ساندویچ لقمه بد مزه تحویل دادن. یه چیز جالب که بیشتر مرحله های بازی حالت open ward دارن یعنی جهان باز شدن که شما خودتون برید بکشید ، دیگه خطی نیستند که اینو میگن بهش دستاورد و خلاقیت ولی هیچکس راضی نبود ،حتی جدا ازینکه داستان بازی خلاصه شد، دراماتیک دیگه نبود بخش زامبی بازی هم جهان باز شد! یعنی اون حالت راند خطی هیجان انگیزش رو برداشتن یه چیز جهان باز گذاشتن .

شما اگه مرحله no russion رو یادتون باشه که توش میتونستید
همرو بکشید اینجا حسابی توذوقتون میخوره که هم اون هم تمام
مراحل خاطره انگیزش به یه مشت مرحله ساده تبدیل شدن .
شخصیت های عمیق ، کلیشه ای شدن ، شخصیت منفی که تو
بازی قدیمی فلسفی بود و کاری میکرد به خودتون شک کنید اینجا
فقط یه آدم سادیسمیه !
دیگه نگم براتون از صحنه های دراماتیک نسخه اصلی که این نسخه
فقط به یه مشت کاتسین الکی تبدیل شدن مثل مرگ شخصیت
دوست داشتنی ...
​​​​​​

با این ایرادات گنده که modern warfire رو به بدترین کالاف دیوتی تاریخ تبدیل کرد اسلج همر شایعات رو رد کرد و گفت نهههه سید ما اینو با عشق ساختیم!

منطقیه -.-

🌹mohammad🌹
دوشنبه ششم آذر ۱۴۰۲
20:0
دندان روی جگر بگذار.

رمدی، ترسناک برای همه!

خب خب به سلامتی بازی که خیلی منتظرش بودم اومد و ماشالله ریـــــــ💩ــــــده :|

alan wake 2
میدونم املای کلمه رمدی اشتباهه
میدونم اسم بازی ALAN WAKE 2 هست نه RAMADE
میدونم اون دختره شخصیت اصلی بازی کنترله
میدونم اصلا این عکس خیلی بی ربطه
ولی فتوشاپم هنگ کرد دیگه :|

​​​​​​ولی قشنگ شده :/

شاید فکر کنید داستانش بده، یا کلی باگ و افت فریم داره اما سخت در اشتباهید! بازی نه تنها داستان عالی داره بلکه یکی از زیباترین گرافیک هارو هم داره ، حتی نمره منتقدین هم بهش 92 بوده که این یعنی شاهکار! این بالاترین نمره تاریخ رمدیه حتی بالاتر از مشهور ترین گیمش یعنی مکس پین ":)

منظورم از ریدمان ، بخش بهینه سازیه

درواقع سازنده های بخش توسعه کلا یه نخوندم بزرگ به بهینه سازی گفتن و اییینقدر بازی شون سیستم قوی میخواد که رسما نصف پی سی گیمر ها از دور خارجن :|

RTX 2060

درسته ! برای اجرای حداقلی این اثر زیبا شما به یک کارت گرافیک نسل نهمی 6 گیگی که نزدیک 13 ملیون تومنه نیاز دارید که میشه حدود 360 دلار

در مقابل این باید بگم حداقل سیستم مورد نیاز residetn evil 4 remake که یکی از خوش نام ترین بازی هاست فقط 4 گیگه :) یعنی با یه کارت گرافیک نسل هشت معمولی هم بالا میاد ! (کلا پنج شیش ملیونه البته توصیه نمیکنم الان بخرید دیگه )

درواقع رزیدنت اویل ایییینقدر کره و خوش ساخته که تعجبی نیست اپل گفته میتونیم اینو روی آیفون اجرا کنیم . مثالی که میشه اونو برای دیابلو 4 هم زد . تصمیم به بهینه سازی بازی توی همون مراحل اولیه ساخت گرفته میشه و ما توی تنظیمات گرافیکی مون داخل موتور حالت های مختلف رو قرار میدیم تا اکثر مردم با کامبیوتر های مختلف بتونن لذت ببرن^_^

به طول مثال وقتی گرافیک رو میذاریم روی low ، توی تنظیماتش سایه هارو تیز تر ، نور هارو کمتر یا خاموش ، بعضی جزئیات رو حذف و کیفیت بافت هارو میکشیم پایین . اونوقت این بازی روی سیستم های ظعیف که تعیین میکنیم خوب اجرا میشه :)

این کاریه که کپکام خوب انجام میده و حتی ویدئو های هست که نشون میده روی دو گیگ گرافیک ( کارت های خیلی قدیمی مال 2014 ) هم اجرا میشه و فریم ریت خوبی میده ( صحنه آهسته نمیشه :| )

توی اخبار روز که میچرخیم هر ساعت انگار پردازنده جدید معرفی میشه ، کارت گرافیک ها سر صدم نمره توی سایت ها باهم رقابت میکنن ولی کمتر کسی به موضوع بهینه سازی دقت میکنه که باعث میشه توی خرید برای قشر متوسط شک و تردید باشه . مثلا فکر کن میخوای 15 ملیون تومن پول کارت گرافیک بدی بعد مصرف برق بالا، خنک کننده قوی لازم داری اینو سرد کنه ازونور میای گیم بزنی میبینی افت فریم داری با اینکه کارت گرافیکت 8 فاکینگ گیگه!!

یکم از هادس یاد بگیرید ، ما یه کارت گرافیک قدیمی 2 گیگی داریم رو سیستممون عین کره اجرا میشه -.-

درواقع قصد رمدی برای این حرکت این بود که اولین بازی باشه که از تکنولوژی Mesh Shader استفاده میکنه ،و این تکنولوژی رو کارت های گرافیک قبل RTX اصن نیست :) با این حرکت میخواد پیشتاز بازی دربیاره و مثلا تبدیل به نماد گرافیکی این نسل بشه که البته با قربانی شدن درصد زیااااااااادی از گیمر های PC همراه شده.

این حرکت رو میتونست با یه آی پی جدید بزنه، با ریمیک مکس پینش انجام بده ، ورداشت با این انجام داد.

.

.

.

بریم سایت و پیج رمدی شلوغ کنیم @_@

🌹mohammad🌹
یکشنبه هفتم آبان ۱۴۰۲
0:2
دندان روی جگر بگذار.

یونیتی شرور میشود

موتور بازی سازی یونیتی همواره یکی از موتور های بازی سازی مورد علاقه بازی ساز ها بوده که باهاش باز یبسازند :/

خیلی از بازی های خفنی که میشناسیم با این موتور ساخته شدن مثل آمانگ آس ، گنشین ایمپکت و پوکمون گو

یونیتی موتوریه که بیشتر بازی های معروف اندرویید، خیییلی بازی های مستقل و گیمای مجانی باهاش ساخته میشن ، امکاناتش زیاد و یادگیریش سادست اما

آما

توطئه در کار است !

قضیه اینکه اتفاقت پشت پرده در جریانه و انگار یه عده ای میخوان یونیتی رو نابود کنن 0-o.

خب اول بگم که یونیتی چجور پول درمیاره :

خدمات یونیتی برای بازی ساز ها رایگانه صد البته نه کاملا ^_^ شما میتونید با پرداخت ماهیانه یه سری سرویس ها مثل unity pro قابلیت های اضافی تری هم برای ساختن بازیتون بدست بیارید.

همین :)

خب این خیلی حلال و عادلانه بود اما ماجرا اینکه سال 2022 یونیتی با یه شرکت تبلیغاتی به اسم ironSource قرارداد 4 ملیارد دلاری میبنده بخش تبلیغاتی خودش رو ادغام کرد . یعنی با این یارو آرون سورس یکی شد .

تومار بارزیو یکی از مدیر عامل های شرکت یونیته و کااااملا اتفاقی مدیر عامل و سازنده شرکت آیرون سورس هم هست. یعنی یکی از اعضای هیئت مدیره یونیتی ورداشته با یه قراداد 4 ملیاردی سرویس تبلیغ موبایلی یونیتی رو با شرکت خودش یعنی آیرون سورس یکی کرده :)

سرویس تبلیغ موبایلی یعنی همون تبلیغاتی که وسط بازی های موبایل ممکنه دیده باشید . خب صاحاب اون شرکت پول میده تا تبلیغش پخش بشه .

حالا این بابا به کنار

مدیر عامل یونیتی یعنی جان ریکیتیلو قبلا مدیر عامل شرکت پول پرست EA هم بود . ایشون با قرارداد بالا موافقت کرده و واسه جبران بعضی ازین هزینه ها چون خب 4 میلیارد دلاره دیگه ورداشت 4 درصد از کارمند هارو اخراج کرد .

تازه ازین فراتر هم رفت و روزی این که قراداد رو با شرکت تبلیغاتی بست به بازیساز هایی که درامدزایی براشون مهم نیست گفت احمق

و اما در نهایت چه اتفاقی افتاد ؟

جان یعنی مدیر عامل اصلی تومار بارزیو رو آورده تو شرکتش یا شایدم خود بارزیو اومده بعد این دوتا 4 میلیارد دادن یونیتی رو با شرکت بارزیو یکی کردن و هم خودشون و هم خیلی دیگه از اعضای هیئت مدیره کلی از سهام شرکت رو فروختن !

نمیدونم یا میخواستن اون 4 میلیارد رو یه جوری دربیارن یا اینکه واقعا میخوان کل شرکت رو بفروشن یا هرچی

در نهایت بیانه یونیتی صادر شد . این همه مقدمه رو اول گفتم که الان بحث اصلی رو بگم

یونیتی گفت اون پرداخت ماهیانه واسه سرویس های خفنم رو یادتون هست ؟ خب ":) الان نه تنها بابت اون باید پول بدید بلکه اصلا هر دفعه که اون بازی رو یکی نصب میکنه شما به ازای هربار نصب اون بازیم باید بهم پول بدید !!!

دیگه چی :/

این یعنی حتی بازی هایی که مجانی هستن هم هربار که دانلود میشن باید اون سازنده نگون بخت پول بده به یونیتی :/

قسمت سمش اینکه اگه کرممون بگیره میتونیم هی پاک کنیم هی نصب کنیم اون بنده خدا بیشتر پول به یوینیتی بده و بدبخت شه -.-

تازه ازون مسخره تر ، بعضی بازیایی ساخته شده توسط یونیتی تو گیم پس مایکروسافت یا سرویس سونی هستند ، بعد یونیتی گفت نه من پولمو ازونا میگیرم شما نمیخواد پول بدین :|

آخه بالام جان تو شاید گنده باشی ولی ایکسباکس فکر کردی به تو پول میده ؟ تو دایناسور باشی اون گودزیلاست @_@

و اما اندرویید

اینجاش باحاله

بازی های اندرویید خب میدونید اکثرا مفتن و خب اونایی که تبلیغ ندارن که معلومه ، باید مثل بالایی ها پولشم بدن و بدبخت میشن اما اونایی که تبلیغ دارن چی

شرکت آیرون سورس رو یادتونه ؟ همون که تو تبلیغات موبایله

خب یونیتی گفت اگه شمای سازنده تبلیغ رو بذاری رو این سرویس دیگه لازم نیست اون پوله رو بدی :)))))

لاشی بازی و مارموز گری رو حال میکنی ناموسا :/

البته اعتراض های گسترده ای از استدیو های بزرگ شد و یونیتی یه سری شرایط رو حذف کرد .مثلا سقف هزینه هارو که اول 100 هزار دلار بود برد گذاشت رو 200 هزار دلار و گفت این سیاست بر روی بازی هایی فقط اعمال میشه که نسخه جدید موتور یونیتی رو نصب کنن و بازی شون سال دیگه منتشر بشه

خب حالا حالا ها کسی نسخه جدید نصب نمیکنه -.-

چه کار میکنی ناموصا

🌹mohammad🌹
پنجشنبه سی ام شهریور ۱۴۰۲
11:8
دندان روی جگر بگذار.

بازی های جدید بهینه سازی نمیشن

اگه ازون دست گیمر هایی هستید که بر خلاف من تو غار زندگی نمیکنید، گیمای جدید جدید میخرید و یا پیش خرید میکنید ...

واقعا کجا زندگی میکنید ؟! :/ مطمئنید تو ایران B نیستید ؟

تامنیل گیم
بهینه سازی یعنی اینکه نرم افزار یا بازی که ما میسازیم روی
سیستم های مختلف عملکردش پایدار باشه و خراب نشه .
شرکت های ویدئو گیم ساز وقتی یه بازی رو منتشر میکنن یه
چارت میدن که این بازی حداقل این سیستم رو نیاز داره
متاسفانه اون حداقل سیستم هه تو خیلی بازی ها
یه مشخصات به شدت سنگین و غیر منطقی داره
و حتی با همون مشخصات منتقد ها میگن
که بفرما افت فریم و باگ داره :/

شایدم من تو ایران موازی موندم :(

خلاصه اینکه حتما متوجه شدین بازی های جدیدی که میان 80 درصد مواقع باگ دارن، افت فریم دارن ، کند میشن ، پایدار نیستن خلاصه و این سوال رو تو ذهنم ایجاد میکنه که یکی قبلا تو ردیت جوابشو داده بود .

اینکه واقعا 70 دلار پول چی میدیم ؟

البته ما که بیشتر با تخفیف و رایگان شدن و حتی کرکی بازی رو بدست میاریم ولی واقعا 70 دلار پول چی میدین ؟!

یه نکته جالبی که مطرخ کرده بود این بود که داریم پول واسه نصف جنس میدیم. عجیبه ما تو خریدن چیزای دیگه اینطوری نیستیما ! کامل تمام و کمال برامون مهمه ولی تو پیش خرید بازی ها اینطوری نیست و نکته جالب اینکه فکر میکنیم عادیه

اول اینکه طراح های گیم به بهینه سازی اهمیت نمیدن، یعنی مدام اون سیستم مورد نیاز رو بالا تر میبرن و از خیر بهینه سازی میگذرن ، قشنگ تا هممون گرون ترین کارت گرافیک و گرون ترین cpu ممکن رو نخریم بازی دوزاری مش رضا و پتروس فداکار اجرا نمیشه انگار .

و این بسیار حرام است -.-

چون مسخرست دیگه، شما برای اجرای بازی بزرگ و عظیم سایبرپانک نیاز به RTX 2080 دارید که چند ده ملیون تومن پولشه و درعین حال برای این بازی دوزاری ساده مسخره کوچیک هم همین سیستم رو نوشته که نه گرافیک خاصی داره و نه جزییات زیاد.

از طرفی کمپانی ها انگار بازی هاشون رو نمیدن کسی تست کنه و با همون باگ ها و مشکلات منتشر میکنن تو بازار ، راه منطقی اینکه به هیجان و وسوسه هامون چند ماهی غلبه کنیم . حالا اولین پلیر بازی هم نباشیم چیزی نمیشه که -.-

اما در عوض ما جزو تست کننده هاش نباشیم :/

چون 70 دلار پول که میدی ، بعد بازی باگ داره بعد شرکت 3 یا 4 تا پچ و آپدیت چند ده گیگ و حتی بیشتر میده تا اون باگ ها درست بشن. یه حسی بهم میگه در آینده پول میگیرن باگ درست کنن

شبیه ایران خودرو سایپا نشه صلوات

🌹mohammad🌹
چهارشنبه بیست و دوم شهریور ۱۴۰۲
11:8
دندان روی جگر بگذار.

آیا منتقدا عاشق چشم و ابروی بعضیان ؟!

تازگی بازی خیلی بسیار مورد انتطار starfild منتشر شد . ازو اون جهت این بازی تو دنیای گیم مهمه که سازندش یعنی بستدا یکی از غول ها، بزرگان و استادان سبک RPG( نقش آفرینی ) هه و با ساختن مجموعه هایی مثل فال اوت و اسکایریم حسابی مشهوره ":)

بعد از اینکه مایکروسافت تونست این شرکت رو بخره استارفیلد انحصاری شد و بحث های زیادی راه افتاد . ازینکه این بازی قراره بزرگ ترین بازی فضایی تاریخ باشه تا داستان عمیقش ، شخصیت پردازی هاش و اینکه چرا انحصارییییی؟!؟!

خلاصه که کلی تریلر و گیم پلی منتشر شد و اخبار زیادی از بازی بیرون دادن مثل اینکه شما 1000 سیاره برای گردش دارید، سفینه تون رو میتونید شخصی سازی کنید، توی بازی مسئله انتخاب دین وجود داره و...

بازی منتشر شده و نمره متای اون الان رو pc 87 و روی x box 85 هستش. حالا این موضوع توجه منو به این مسئله جلب کرده و همیشه میکنه که واقعا منتقد جماعت عاشق چشم و ابروی سونی یا راک استار هستن ؟!

توی نمرات مردمی امتیاز بازی روی کامبیوتر 5.6 شده و یکی از نظر های طولانی که دیدم این بود . خلاصه این نظر رو گذاشتم :

" استارفیلد خیلی ناقصه، باگ داره ، خسته کننده و کنده یه چیزایی خوبی مثل تنوع محیط ها داره ها ولی پتانسلش هدر رفته "

یکی از بیشترین نقد هایی که به استارفیلد گفتند اینکه چرا 1000 تا سیاره گذاشتی که بیشترشون خالی از سکنه و شبیه بیابونن ؟ چَرا سفینه ها اینقدر کندن ؟چَرا سیستم دیالوگ هاش انداره بازی های قدیمی بتسدا دقیق نی ؟

حالا خیلی از منتقد های ریزبین گیم وقتی یه بازی از سونی منتشر میشه نظراتشون یه حس و حال متفاوتی داره . این عینک ریز بینی شونو انگار اونموقع برمیدارن و کل نقد بازی از 60 خط ، 40 خطش تبدیلش میشه که تعریف وتمجید خالص :/

به طور مثال خدای جنگ 2 که پارسال اومد .

توی پادکست های بازی ما میشنویم که میگن بازی باس فایت های خفن کم داره ، روایت بازی خیلی نسبت به اون افسانه های نورث ( بازی خدای جنگ جدید از نورث الهام گرفته شده و توی دنیای اون جریان داره ) فرق داره ، پایان متفاوت و غیر منتظره، سوالات بی جواب زیاد و سیاه پوست کردن شخصیتی که تو تاریخ سفید بود فقط برای دلایل سیاسی...

اما تو نقد همون بازی اینارو دیگه نمیگن و فقط مشغول تعریف از گیم هستند و نمره بالایی میدن.

سیستم نقد گیما واقعا بی درپیکره

🌹mohammad🌹
دوشنبه بیستم شهریور ۱۴۰۲
23:45
دندان روی جگر بگذار.

نقش چین در دنیای گیم - پارت اول

چین تو گیم و گیم تو چین !

تو عنصری که از یک دیگر جدا نمیشوند :/

چون معلومه دیگه چین یه کشوره -.-

میخوام توی پارت هایی بگم که تو کشور بزرگ تقریبا 2 ملیارد نفری مردم چطوری به بازی ها دسترسی دارن و اینکه این کشور تو صنعت ویدئو گیم چیکار میکنه دقیقا !

کشور های چین، کره شمالی و روسیه سیاستشون کمونیستیه ! و الان من بخوام ضد کمونیست مطلب بذارم یکهو دیدی رفتم تو گونی

خیلیم عآلی

خب کمونیسم تو این کشور ها باعث میشه دولتشون همه چیو محدود کنه ! برای کنترل کردن مردم ، ساکت کردن منتقد ها و خلاصه این چیزا که هممون باهاشون آشنایی داریم.

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
دوشنبه بیست و سوم مرداد ۱۴۰۲
10:35
دندان روی جگر بگذار.

چرا بعضی بازیا اومدنی سرو صدا میکنن و بعدش فراموش میشن ؟!

یه وقتایی هستش که حتی اگه گیمر نباشید هم اسم یه بازی خیلی سروصدا میکنه تا جایی که شمارم میکشه درون خودش و به جمع منتظرات ظهور اون بازی اضافه میشید :)

بازی های اورهایپ شده

کمپانی های بازی سازی برای معرفی مح
صول جدیدشون از هیچ سیاستی دریغ نمیکنن -.- برای اینکه اون بازی موقع انتشار فروش کنه ما نیاز به تبلیغات داریم چون عصر عصر تبلیغاته :|بععله

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
جمعه سیزدهم مرداد ۱۴۰۲
14:30
دندان روی جگر بگذار.

عاقبت تعصب روی سونی و مایکروسافت

آیا شماهم سهام دار های 14-15 ساله کنسولی را دیده اید؟

موجوداتی که در طول زندگی خود به جای صبحونه فشار میخورن و توی کامنت های هر سایت و پیچی مشغول دفاع و تخریب کنسول مقابلند.

آنها نه از بین می‌روند و نه تولید می‌شوند بلکه از کنسولی به کنسول بالاتر منتقل میشوند.

بیشتر از یک سال از بزرگ ترین خرید تاریخ گیم گذشته، خریدی که حسابی سروصدا کرد و دادگاه ها و سازمان ها رو درآورد.

مایکروسافت بعد ازاینکه اکتیویژن بیلزارد حسابی توی فساد غرق و ورشکستگی شده بود رو 70 ملیارد دلار خرید. سازمان های قضایی روی این قرارداد زووم شدن و شروع به تحقیق کردن که آیا این خرید باعث خراب شدن رقابت بازار میشه یا نه

بله دوستان اونجا اونجاست و اینجا نیست :/

چی فکر کردین پیشرفت همینطوری بدست نمیاد که

اما الان میخوام خیلی خلاصه یه چیزایی از جست و جو های دادگاه تو پرونده اینا بگم که متوجه بشیم گیم اصلا و ابدا نیازی به تعصب نداره و برعکس میتونه ناراحت کننده هم باشه .

ماجرا ازین قراره که وکلای دو گروه شروع میکنن زیرآب زنی همدیگه و دادگاه هم میره تو اطلاعات و گزارشات محرمانه اینا

سونی :

  1. 1 - مشخص میشه که سونی به بازی های مولتی پلتفرم ( بازی هایی که مشترک روی ایکس باکس و پلستیشن میان ) فشار میاره تا دیر تر برای ایکسباکس منتشر بشن ( استاندارد زمان یک ساله اینا هی طولش بدن ) یا اینکه برخی ویژگی هارو حذف کنه .

@@@@
@@@
@@
@

مایکروسافت :

  1. این شرکت ازونجایی که ده سال پیش خیلی ضرر میخورد و نمیتونست با سونی رقابت کنه تصمیم داشته کل صنعت گیم رو با پول بالابکشه ! این موضوع ساله ها به صورت شایعه بوده که مایکروسافت فلان استدیو رو میخره ، فلان شرکت رو میخره و همیشه هم رد میشده اما با افشا گری هایی که تو این دادگاه اتفاق افتاد مشخص شده مایکروسافت فرت و فورت با زمین و زمان مذاکره میکرده تا هرچی بود و نبود رو بخره :/

​​​​​​​@@@@
@@
@

به وضوح توی یادداشت های پیدا شده مشخص شده که مایکروسافت کاملا واضح گفته ما نمیتونیم توی این رقابت به سونی برسیم برای همین میخوایم از نظر مالی شکستشون بدیم. میخوایم کلا از رقابت حذفشون کنیم.

در طول این ماجرا هردو کپمانی اون روی خفن و قدرتمندشون رو کنار گذاشته بودن و شروع کردن مظلوم نمایی . یعنی آقا ما نداریم ما بیچاره و فلک زده ایم با یارانه زنده ایم و ...

نتیجه میگیریم نینتندو مقصره :/

🌹mohammad🌹
چهارشنبه بیست و یکم تیر ۱۴۰۲
10:11
دندان روی جگر بگذار.

بررسی شخصیته های زن سیاه پوست ویدئو گیم

اخیرا دیدم آلن ویک 2 بازی که خیلی بهش امید دارم و از مورد علاقه هامه یه کاراکتر مکمل سیاه پوست دختر اضافه کرده که تو نسخه اول نبود . یه مامور پلیس جسور که دنبال حل پرونده های حل ناشدنیه

یعنی همین یه ذرش هم بوی کلیشه های شعار زده میده -.×

واقعا چه کردن با ما

امروز میخوام یه بار قشنگ همه زنای سیاه پوست گیما رو دربیارم ببینیم اصلا خوب درمیاد ، مشکلشون چیه ؟ خوبیششون چیه

پس با من همراه باشید :)

ادامه مطلب ..
🌹mohammad🌹
جمعه دوازدهم خرداد ۱۴۰۲
12:55
دندان روی جگر بگذار.

متاکریتیک و LGBTQ

متاکریتیک و نقد بازیا چست ؟

اگه نمیدونید مقاله بالا رو بخونید و اگه میدونید بازم بخونید :/

باو زحمت ها و عرق جبین ها ریخته شده ارزش داره چاپش کنیم وبو کتابش کنیم -.-

بگذریم :)

.

.

.

چند روز پیش خبر رسید که متاکریتیک، این سایت نفد بی درو پیکر گفته که با نظرات کسایی که حمله میکنن به بعضی بازیا برخورد میشه و یه سیستم جدید میسازه .

البته اینا از سال 2020 که LAST OF US 2 رو ترکوندیم هنوز میخوان یه سیستم بسازن که ملت نرن 0 و 1 امتیاز بدن ولی اینا همش لجبازی در برابر فرمان خداست!

داستان ازین قراره که بازی HORIZEN FORBIDEN WEST سال پیش منتشر شد بانمره 87 و استقبال ازش خوب بود . حالا استدیو یه بسته الحاقی منتشر کرده به اسم burning shores که توش شخصیت اول بازیییییییییییی ؟

.

.

آفرین درسته ^_^

.

.

گرایشش مشخص میشه و حاج خانم الوی ال جی بی تی هستند :)

.

.

از همون لحظه ای که ایشون حرکات رنگین کمانیشون رو با شریکشون انجام میدن مردمم خووووب استقبال کردن تو متاکریتیک :)

.

.

درسته که نمرات کاربر ها به خاطر 0 و 10 دادن هاشون خیلی قابل اعتبار نیست . مثلا یه بازی مثل رد دد و جی تی ای ، خیلیا چون فن متعصبی هستند صاف 10 و 10 و 10 میدن تا اثبات کنن بازیشون به حققققه !-!

.

.

اما این 0 و 1 ها با اون 0 و 1 های هیتر بودن فرق داره . اینجا جامعه مثلا عقب مونده جهان سومی ما نیستند اینجا خود جهان اولی شونن که دارن بازی رو برای گرایش جنسی الوی (شخصیت اول) میکوبن :) . مرد هیتر نیستند فقط میخوان صداشون شنیده شه ،میخوان به اطلاع مسئولین مربوطه بازی ساز برسانند که :

.

.

.

ویدئو گیم جای این کثافت کاریا نیست !

از سال 2020 تا الان که 2023 و زمان لاناتی سریع میگذره -.- هیچ تغییری رخ نداده ، سینما ، انیمیشن و گیم مردم برنمیتابند حالا اینا هی به زور فرو کنین تو مغزشون که اینو بپذیرینننننن#"-"#

نکته ای که باید بگم اینکه کسی با هیچ گرایشی دشمنی نداره ولی این کارای اینا باعث میشه دشمنی بیافته و مردم بدشون بیاد ناخوداگاه، جای اینکه شخصیت خودشونو بسازن و یه دلیلی بیارن چرا یارو وسط بازی ازین کارا میکنه میان زیر پوستی به بازی های دیگه فروش میکنن.

واقعا ده سال پیش ترس اینو داشتیم که نکنه بتمن سیاه پوست یا گی بشه ؟!

.

.

ولی الان داریم :/

یه جورایی این نمره های اینطوری هیت بی منطق نیست به نظرم چون نمره مردم به بازی های قبلی این مجموعه 8.4 و 7.9 بوده که خیلی خوبه فقط میخوایم یه طوری بگیم که ما این مسیر رو نمیخوایم . اوکی کاراکتر خودتو بساز از قبل بگو این شخصیت اینطوری میخوایم به مردم نشون بدیم همونطور که راحت شخصیت زن داریم و شخصیت مرد ولی اینکه اینطوری کنی میخوره تو ذوق طرف .

🌹mohammad🌹
جمعه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲
11:14
دندان روی جگر بگذار.

ناتی داگ دوست جدید یوبی سافت

توی پست بهینه سازی و بس یاددداشت کرده بودم که بهینه نکردن بازیها به بهونه اینکه الان نسل نهم هستیم شده کار خیلی از استدیو های گشاد شده . استدیو هایی که یه بازی با گرافیک معمولی رو نیازمند یه سیستم قوی میکنن. کنسول دارا اینو نمیفهمن ولی بیشتر از نصف گیمر های جهان کامبیوتر هستن :/

واقعا چرا اینقدر ما مظللومم *( هیع

اینبار سرغ پورت کردن میریم :)

سونی از سال قبل تصمیم گرفت برای اینکه مخاطب های بیشتری به سمت پلستیشین جووونش بکشه یه سری بازی هایی که ما pc دار ها در حسرتشون بودیم رو بیاری روی کامبیوتر ^_^ ملت کلی هیجان زده شدن و آخجون بالاخره uncharted و god of war روی کامبیوتر تجربه میکنیم ^_~

عالی عمل کرد :/

یعنی هر پورت و انتشارش روی pc یا خیلی بهینه نبود ( نیازمند سیستم غول ) یا باگ داشت . و آخرین انتشار هم تعلق میگیره به استدیو لوس و ننر ناتی سگ!

.

.

همون ناتی داگ سابق

last of us یکش نه دو ، جزو یکی از تاثیر گذار ترین ماجراجویی های تاریخ گیمه، ماجرایی به شدت احساسی، دراماتیک و تاثیر گذار که نشون داد چقدر میشه توی جهان یه اثر غرق شد و حتی گریه کرد ...

اما پورت pc بازی ، توجه کنید ، بازی که سال 2013 منتشر شده رو ، سال 2014 ریمستر کردن ، بعد سال 2022 دوباره ریمیک کردن بعد اون ریمیک رو روی کامبیوتر منتشر کردن نتیجه شد این :)

.

استدیو کلی مجبور به عذرخواهی شده و میگن دارن روش کار میکنن تا حوار تا بچ بدن دانلود کنید این وصله پینه شه درست شه ولی چیزی که نظرمو جلب کرد اینههههه

.

last of us
به علت کش اومدن دختر جوئل ما توسط زامبی مردیم :/

.

.

نمراتت این نسخه اونقدر توسط مردم کوبیده شد که میانگین کل نمرات استدیو nothy dog یعنی تمام آثارش از کراش ، آنچارتد و لست اف آس ها یه جوری اومد پایین که استدیو قرار گرفته تو حالت " متوسط "

کارمای نمرات الکیه last of us 2

درسته که تازه نسل نهم شروع شده (2020 تا الان) اما این بیهنه سازی های خراب و پورت های بد ، باگ هایی که فقط تو نسخه pc پیدا میشن نشون میده سازنده ها اصلا یادشون رفته

.

.

بابا !

.

هنوزم بزرگترین مصرف کننده شماها ماییم نکبتا -.-

.

.

دسته نینتندو کنسول داره ، مایکروسافت ایکس باکس داره سونی پلستیشن داره ، استیم کنسول دستی داره اندرویید هم هست آِیفون هم هست ولی تو این شلوغ بازار جدی جدی فقط ماییم که بالای 50 درصد رو گرفتیم .

.

.

هم این موضوعات و هم بحث آپدیت روز اول قشنگ نشون میده یه عده مارو مسخره خودشون کردن .

🌹mohammad🌹
یکشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۲
13:33
دندان روی جگر بگذار.