پسری 18 ساله راکستار را هک کرد!
خبری که تیتر یک رسانه های گیمی شده بود ...

اما چرا و چگونه هک میشویم ؟
غیر از راکستان این اواخر استدیو اینسامنیاک هم هک شد و هکر ها ازشون درخواست پول کردن ، اما استدیو نخوندم طور 🗿 گفت بیا ! 👍
هکر ها هم کل اطلاعاتی که داشتن رو ریختن بیرون، اطلاعاتی مثل بازی های آینده، جزیاتی که قرار بوده بعد ها گفته بشه و...
پس بیاید ببینیم چطوری پایگاه داده استدیو ها هک میشه و یه سوال مهم : آیا اینا همش ترفند بازاریابیه ؟!
شرکتهای بازیسازی و ناشر وقتی رو یه پروژه ای کار میکنن اطلاعات مربوط به اون رو امن نگه میدارن و به موقع ، تیکه تیکه و البته با روش های مختلفی اونهارو پخش میکنند. بعضیاشون از طریق اکانت های معتبر خودشون خبررسانی میکنند که مثلا ما رسیدیم اینجای کار یا اینکه تاخیر داریم -.- یا در مراسم ها تریلر و گیمپلی ارائه میکنند . روش های دیگم هستند البته ... ":)
هکر هایی که میزنن به شرکت های بازیسازی دوتا کار ناشایست انجام میدن اولین کارکه قطعا ناشایست و گناه کبیره هست کرم ریختن توی سرور های بازی آنلاینه ، که باعث میشه سرور ها قطع بشن، اطلاعات ملت لو برن و شرف شرکت به باد بره !
حمله های DoS
این حمله ها یا توسط تیم های هکری کلاه سیاه ( هک برای ضرر زدن به ملت ) انجام میشه یه یه فرد به تنهایی، ارتباط بین سرور بازی رو با کاربر نگون بخت قطع میکنند و دیتا شو برمیردارن . سال 2011 شرکت های سونی و استیم ازین قضیه کلی ضرر دیدن ، اطلاعات شخصی مردم لو رفت و ازون بدتر سال 2012 سر Riot Games اومد که گروه هکری Lulzsec زدن به سرور های بازیش و هرچی ملت تو لیگ اف لجندز سیو کرده بودن، باپول واقعی آیتم خریده بودن و شماره حساب هاشون همرو به باد داد :/
یک یاز اعضای گروه رو گرفتن باز چندوقت بعدش کلش اف کلنز رو هک کردن !
دسترسی به اطلاعات
تو فرایند هک کلی داده لو میرن و این داده در این عصر داده ها خیلی به درد میخورن . هک هایی که باعث درز اطلاعات میشن ازون دسته ای هستن که شما امنیت شرکت یا شبکه تونو خوب تامین نکردین و طرف با یه IP آدرس مشکوک میاد داخل ، یا حتی از طریق روانشناسی مثلا مدیر امور داخلی شرکت رو گول میزنن و همینطوری تو حرف زدن ازش نام کاربری شو میگیرن و بعدش دیگه معلومه ":)
یه شب بلند میشید میبیند عین کپکام تو سال 2020 و وسط کرونا اطلاعات کلی از کارمند هاتون ( تلفن، آدرس ، نام) سرقت شده تا اطلاعات بازی هاتون که میخواستید معرفی کنید و برنامه ها هم بردن. هکر ها تو این مدل حمله ها درخواست پول میکنن و شرکت ها اغلب پول رو نمیدن چون بهشون رو بدی پر رو میشن :/
ولی خب اطلاعات عمومی میشه همین بلا سر کپکام اومد .
مراقبت از حریم شخصی و اطلاعات یکی از تعهدات اصلی مجموعه هاست و اونا بعد هک شدن کلی توبیخ میشن ، مثلا سونی 170 ملیون دلار مجبور شد خسارت و هزینه برای تامین امنیتش پرداخت کنه
اما تو عکس پست این پسره کیه ؟
خب ایشونم تو شغل شریف هکری هستن ظاهرا ^_^ اما اینبار نه هک اطلاعات کاربر بلکه هک اطلاعات یک بازی ":)
gta 6
داستان ازین قراره که گروه هکری برزیلی به اسم لاپسوس یه سری بچه نوجوون جذب کرده و آنلاین باهاشون در ارتباطه ، بین اینا دوتا نوجوون 17 و 18 ساله هم بودن که فقط محض اون هیجان هک کردن جذب شدن . این دوتا اینقدر کارشون درست بود که امیدوار باشید مامان باباتون نفهمن وگرنه سرکوفتشونو میخورید :/ این بچه ها که اوتیسم هم داشتن با هم آشنا میشن دوست میشن بعدچند تا هک ریز ، شرکت مخابراتی هک میکنن، دستگیر میشن بعد میگن پرونده تا کامل بشه آزادید ولی بعدش nvidia رو هک کردن . شاید فکر کنید نابغه هستن و کد نویس و ازین صحنه های سنیمایی :/
اما سادست ،تو صنعت بازی هم ممکنه اینطوری هک بشین، اونا به یه سری افراد گفتن خودتونو کارمند تازه وارد جا بزنید بعد زنگ بزنید پشتیبانی شرکت بگید من فلانیم و با اطلاعاتی که از شرکت جمع کردید یه جوری رمز ورود گیر بیارید .
اینام همین کارو با انویدیا کردن و بعد دستگیر شدن ، هکر های رقیب اینا اومدن اینا رو هک کردن :/ بعد پلیس دید اوف شیر تو شیر شده آریان (پسر بزرگه ) رو برد هتل گفت آفرین کوچولو ^_^ اینجا بمون دست به چیزیم نزن !
ای دل غافل آقا پسر بزرگ ترین هک گیم دنیا رو تو هتل ، با کیبورد و ماوس و یه تلوزیون وصل به اینترنت انجام داد . 90 تا ویدیو از بازی gta6 که همه ده ساله خمارش هستیم درز داد بیرون و اطلاعات کارمندارم برداشت :| ، اینا هیجی حتی کد هایی که gta 5,6 ازشون ساخته شده رو هم برداشت ! با کمک این کد ها میشه کلی کپی از gta که میشناسیم ساخت و این واقعا برای یه کمپانی خطرناک میباشه !
این هک با نمونه های بالا فرق داره و اینبار یه بازی محبوب لیک شد ، راکستار از رسانه ها خواست ویدئو هارو پاک کنن ولی خب همه دیده بودن دیگه و این شرکت باسن سفت که مو لا درز کاراش نمیرفت به همین مفتی لیک شد ×_×
آریان دستگیر شد و الان تیمارستانه، کاملا مطمئن میشن که دیگه حتی جوکرم نتونه بهش لپتاب برسونه وگرنه میزنه حساب بایدنو هک میکنه :|
جالبه اون گروه برزیلی دستگیر نشدن و نگا ناموسا چه سواستفاده از جوانان اوتییسمی و با استعداد ممکلت میشه
اینجا جنبه هک کردن بیشتر منفی بوده ولی یه موارد مثبتی هم وجود داره !
مثلا هک بازی genshin impact ، از زمانی که این بازی کیوت معرفی شده هر چند وقت یکبار براش کاراکتر میاد و خب شرکت اینارو میخواد تست کنه میده به یه سری گیمر و بهشون میگه به کسی نگیداااا تا خودمون منتشر کنیم ^^ شما فقط بگید خوبه یا بد
اماخب گیمر ها منتشر میکنن و لیک شدگی مضمن اتفاق میافته ولی گیمر ها ازین کار خوششون میاد .چون تشنه اخبار و اطلاعات هستیم . هممون دوست داریم از بازی و فیلم مورد علاقه مون حتی چرند ترین اخبار رو هم دنبال کنیم .
خب کمپانی ها هم اینو میدونن و بعید نیست خیلی از افشا کننده ها و شایعه ساز ها باهاشون پشت پرده بسته باشن تا با دادن اطلاعات تو زمان های حساس صحبت درباره اون بازی بالا تر بره ، بازاریابیه داش من ^__* . البته این روش ریسک هایی هم داره مثل درز شایعات غلط
اخیرا باز یه حمله به یه شرکت شد و اینبار قرعه افتاد به اینسامنیاک :) سازنده مرد عنکبوتی
یه روش دیگه هک اینکه شما ایمیل ها و لینک های ناشناس باز کنید ، این لینک ها ساده ترینش همین فیشینگ خودمونه ولی پیچیده ترش نصب شدن یه برنامه تو سیستمه که بدون اینکه بفهمید واسه خودش داده میبره میاره میشوره میسابه...
گروه Rhysida با همون روش اتک موفقیت آمیزی به این استدیو زدن و سونی معلوم نیست پول امنیت رو کجا خرج کرده -_- اونام اندازه یه هارد 2 ترابایت از عکس شناسنامه بگیر تا شماره تلفن و برنامه کاری شرکت رو برداشتن . اول درخواست پول کردن ولی مثکه کسی کلا پول بده نیست و الان شما فتوکپی شناسنامه و گواهی پایان خدمت صداپیشه مرد عنکبوتی رو ، تو اینترنت داری :)

شرف بنده خدا رفت 🗿
خدمت شما بگم گیم پلی بازی ولورین هست، خبر اومده spider vers کنسل شد، قراره سه تا بازی از مردان ایکس ساخته بشه و مارول با این استدیو قراداد 12 ساله انحصاری بسته، خبر هست عمه کی ناهار کیو کجا دعوت کرده و همینطور هم دازه درز پیدا میکنه بیشتر ...
قسمت تحقیر آمیزش اینکه این گروه هکری گفت هک کردن این استدیو ها خیلی راحته #_# .
.
.
نظر شما چیه ؟ هک شدن خوبه یا بد ؟ دست های پشت پردست یا ماجرجویی هایی یه عده که میخوان بگن ما خیلی شاخیم
آخه لامصب استدیو بازی سازی پولی در بساط داره به تو بده ؟!
منبع : سایبردیلی
در هرحال من یه ایده ای درون فسفر های مغزم رشد کرد اونم اینکه اگه رسانه های بزرگ اخبار هک رو پوشش ندن چی میشه ؟... تابحال هکری تونسته از استدیو ها پول بگیره ؟ پس این چه کاریه ؟ میخوای جلب توجه کنی میخوای تفریح کنی ؟...