دروغ های جنگی در بازی های شوتر

ایـــکســـــ پــــــــــی

فرهنگ گیم و زندگی

ایـــکســـــ پــــــــــی

دروغ های جنگی در بازی های شوتر

داشتن مهمات زیاد

هر چه دلت خواهد شلیک کن!

اول از موارد راحت تر شروع کنم. مورد اول تیر زیاده، تیر به مقدار زیاد، به مقدار بی نهایت بشریت عالم هستی! اونقدر زیاد که یه بچه 10 سالم بذاری تو بازی تیرش تموم نمیشه :|

تموم شد؟

کاری نداره ":) یه تفنگ دیگه بردارید 🤝

شما تو تمام بازی های جنگی به عنوان یه سرباز هرگز با مشکل تیر مواجه نمیشید. برخلاف رزیدنت اویل که با موضوع مهمات جنگی واقع گرایانه تر برخورد میکنه، بازی های شوتر مثل call of duty بهتون کیلو کیلو خشاب میدن تا سر دشمن نگون بخت خالی کنید و اصن به درو دیوارم تیر بزنید تا تخریب بازی رو تماشا کنید.

اما در دنیای واقعی میانگین به شما 200 تا خشاب بیشتر نمیدن و اگه میدون تیر رفته باشید، میدونید که گذاشتن اسلحه رو حالت خودکار میتونه تمام این خشاب هارو زیر 1 دقیقه براتون خالی کنه :| در عالم واقعیت سربازا مجبورن تیر هارو مدیریت کنن و روی حالت تک تیر دونه دونه شلیک میکنن تا اسراف نشه. نعمت خداست به هر حال ×_×

شلیک در حالت راه رفتن

مکس پین تقدیم میکند

شلیک هنگام پریدن در بازی های شوتر
به همراه صحنه آهستههه

.

تمام صحنه های هالیوودی و اکشن توی کالاف و بتلفید رو بریزید دور، شما نه تنها نمیتونید معلق بین زمین و آسمون شلیک کنید بلکه اصن تو حالت دویدن هم به گور باباتون خندیدید که بخواید شلیک کنید :/ آخه مسلمون -.- چند کیلو تفنگ دستته که با هر شلیک حسابی لگد میزنه، دقیقا کجا میخوای شلیک کنی -.-

لگدی که اسلحه به آدم میزنه همینطوری هم باعث انحراف تیر میشه دیگه چه برسه به اینکه درحال دویدن باشید. تو واقعیت شما مجبورید بیاستید، سنگیر بگیرید، نیت کنید، اشهد خونده باشید و یه تیر در کنید ببینید اصن کجا رفت که اغلب همونم معلوم نمیشه. کیل گرفتن تو نبرد واقعی خیلی مشخص و تابلو نیست.

صدا های میدان جنگ

صدای سوت بلبلی بعد انفجار

تو بیشتر آثار جنگی، یه صحنه ای هست که بغل دست شما خمپاره میترکه و کاراکتر میافته، صفحه تار میشه، صدای ســــــــــــوت میاد و چند ثانیه بعد یه سرباز شمارو بلند میکنه و همه چیز عادی میشه. اگه فکر کردین این خیلی واقع گرایانست باید بگم بیا 👍

واقعیت اینکه سروصدای تفنگ ها و انفجار اینقدر زیاده که بهتره آرزو کنید هیچوقت اون وسط نباشید. یه اسلحه معمولی میتونه صدایی بیشتر از 140 دسیبل داشته باشه که اصلا برای گوش مناسب نیست ( دراستاندارد شنوایی تا حدود 130 دسی بل میشه صدای خیلی بلند که زیاد قرار گرفتن در معرض همچین صدایی آسیب میزنه اساسی) ، حالا فکر کن این صدا تو محیط بپیچه! طبق یه گزارشی بیشتر از 80 درصد سربازای بدبخت آمریکایی تو جنگ عراق یه اثری گرفتن ازین قضیه، حالا نه که همشون کر شده باشن ولی ازین 80 درصد نصفشون به صورت جزئی آسیب دیدن! برای همینم تجهیزات امروزی محافظ گوش و هدفون و این مسائل دارن.

تاریخ را فاتحان مینویسند

بازنده ها حق صحبت ندارن!

این جمله تاریخ را فاتحان مینویسن یکی از رو اعصاب ترین فکت های بشره، اگه شما جنگی رو برنده بشید، هرچقدر هم آدم مضخرف و لاشی و دزد و کفاثتی باشید، در اون مورد جنگی یه فرشته نجات و جیزس کرایست محسوب میشید. داستان های شما پر از صحنه های تراژدیک و احساسیه، جوایز مال شمان، چهره مظلوم شمایید، خدا با شماست و خلاصه که دست شما درد نکنه که دوتا بمب زدی تو هیروشیما :/

قانون نانوشته ای هست که تو صنعت سینما و گیم و بقیه رسانه ها، نباید از هیتلر چهره خوبی نشون داده بشه چون اون یه جانی قاتل بیش نبود. آلمان ها در جنگ جهانی یا باید وحشی و مغول مانند باشن یا احمق و کودن. حالا خوبه اغلب تکنولوژی الان غرب مدیون همون آلمانی هایی هست که تو جنگ جهانی دوم مهاجرت کردن آمریکا -_-

این روایت یک طرفه یهودی پسند باعث میشه گوشه هایی از تاریخ بی اهمیت باقی بمونن و قسمت های دیگه بیش از حد گنده یا کلا تحریف بشن.

عمده قسمت های سری call of duty به بخش هایی از جنگ جهانی و جنگ سرد میپردازن و طبیعیه که آمریکا باید همیشه توشون قهرمان جلوه داده بشن. مثلا تو Call of Duty: Moden Warfare (۲۰۱۹) قسمت بمباران مرگ که تو واقعیت کار آمریکا در سال 1991 برای عقب روندن عراقی ها تو جنگ خلیج فارس بود و باعث مرگ کلی غیر نظامی شد رو به روسیه نسبت دادن و خودشون در نقش قهرمان ظاهر شدن.

داریم درباره بازی های جنگی صحبت میکنیم، مسئله تحریف تاریخ و برداشت های آزاد تو سبک های دیگه گیم کلا سابقه طلایی داره شما اساسینس کرید رو بگیر برو تا ولفنشتاین تا دلت بخواد ازین چیزا هست. راستش کسیم شمارو مجبور نکرده طبق تاریخ حرکت کنید اما اونقدر هم آزاد نیستید که واقعیت یا برداشت دلخواهتون رو بگید ":)

این است دموکراسی یهودی پسند!

به طور مثال هرچقدر که آمریکا تو جنگ سرد روسیه رو بزنه یا تو جنگ جهانی دوم یه گونی زن بچپونه توبازی کسی کارش نداره اما اگه درباره فسلطین و اسرائیل بازی بسازید ممکنه استیم بازیتونو تو مناطقی از دنیا پاک کنه.

زنان در کالاف دیوتی
یکی از دروغ هایی که به خاطر فشار woke تو بازی های جنگی زیاد دیدیم
حضور بانوان تو جنگه
توی جنگ های جهانی خانما اغلب تو بخش درمان، جاسوس ها و دیگه نهاتا تک تیرانداز
بودن اما اینکه یه زن تکی بره یه گردان رو بزنه دست پخت ایناس فقط

درواقع شما باید جنگ رو طوری نشون بدید که به مذاق عده ای خوش بیاد و این فوق خیلی احمقانست.

ساده سازی جنگ

فقط بزن برو جلو!

یه سری بازی ها مثل war of mine و space of the line چهره واقع گرایانه تری از جنگ نشون میدن اما حتی اونا هم نمیتونن ماهیت پیچیده جنگ رو درست دربیارن. جنگ برعکسش میشه گنج :|

میدونم ربطی نداشت ولی معلم پرورشی راهنمایی مون اینو ابداع کرده بود :/

تو اغلب بازی های شوتر ما به عنوان یه سرباز میریم که درو کنیم و همون نبرد ساده خیر و شر میشه ملات اصلی قصه مون درحالی که تو واقعیت چیزی به اسم قهرمان جنگی وجود نداره!

به قول شهید باکری که تو یه ویدئو دیدم یکی از قولش میگه" دعا کنید تو جنگ شهید بشید چون اگه زنده بمونید یا فاسد میشید یا پشیمون"

بازی با محدود کردن فسفر سوزی مغز شما فقط بهتون میگه هدف هارو بکش و پیروز شو اما شما ازین که واقعا چه اتفاقی داره میافته هیچوقت کاملا آگاه نمیشید. تصمیمات جنگی عموما با لابی گری سرمایه دار ها و سیاست مدار ها گرفته میشه که یا دنبال منابع معدنی اون مطقه هستن یا تقویت نفوذشون اما شمای سرباز رو به بهانه حفاظت از وطن طوری شیر میکنن که حاجی اگه نری باید تو خاک خودمون با دشمن بجنگیم و این صوبتا.

شما تو واقعیت نقش مهره شطرنج سرباز بدبخت رو دارید ولی تو بازی نقش قهرمان

درواقع بازی بهتون تفکر انتقادی نمیده که بفهمید چی داره میشه، غیر نظامی ها چی سرشون اومده، بعد از جنگ چی باقی مونده، سودش به کی رسیده یا اصلا انگیزه هر طرف چی بوده و این یه جورایی ساده سازی مفهوم جنگه. به همین خاطرم دچار دوراهی های اخلاقی که تو جنگ زیاده نمیشید، کافیه مصاحبه های سربازای آمریکایی که الکی به خاطر اهداف سیاست مدارا رفتن جنگ رو بخونید تا متوجه بشید تو مغز اینا چی گذشته.

فیلم غلاف تمام فلزی کوبریک هم تازه یه زاویه از جنگه که نشون میده چقدر غیر اخلاقی، خشن و روانی کنندست، فیلم سه تیغ هکسا یه زاویه دیگشه و...

در نهایت من برخلاف اغلب مردم که میگن امیدوارم جنگ نشه و اینا، بعید میدونم جنگ و این چیزا هرگز از تاریخ بشر پاک بشه چون ذات این دنیا اینطوریه مگه منجی بیاد با یک جنگ عظیم پرونده رو ببندیم ولی امیدوارم همیشه درحال مطالعه و افزایش آگاهی باشیم تا اگرم جنگ شد بیشتر بفهمیم کی به کیه و جای درستی از تاریخ بیاستیم.

برای نوشتن از پست از یکی از ویدئو های world of fact این پست سایت جام جم کمک گرفتم.

X_XX_XX_XX_XX_XX_X

شما چه چیزایی تو بازی های شوتر جنگی آزارتون میده؟

🌹mohammad🌹
دوشنبه نهم تیر ۱۴۰۴
11:39
دندان روی جگر بگذار.