حیله گر به سبک نینتندو
همه ما نینتندو رو عناوین شاهکاری مثل زلدا و ماریو یا کنسول های خاطره انگیزش میشناسیم. با اینکه من خاطره ای باهاش ندارم ولی شما که دارین ":) شما نداشته باشین بقیه که دارن :/ نینتندو کمپانی بود که صنعت گیم رو تو دهه هشتاد میلادی از ورشکستگی نجات داد و با شخصیت اپل مانندش تو این صنعت کاری میکنه که طرفدارهاش از یه ماه قبل برن تو نمایندگیش چادر بزنن!
فرق نینتندو با شرکت هایی مثل ایکس باکس و سونی اینکه اونا کنسول ساز و بازی سازن ولی نینتندو یه هویته! درست مثل اپل فن ها که با داشتن آیفون احساس خاص بودن میکنن، نینتندو همچین حسی به کاربراش منتقل میکنه. تو این شرکت نه خبری از ساختن کنسول با مشخصات فنی فضایی هست و نه خبری از بازی های داستانی سینمایی! فقط بازی میسازه ":)
عناوین این شرکت، کنسول هاش، هویت بصری (لوگو، رنگ و طراحی) با هم هماهنگ هستند که یک محصول سرگرم کننده و خاص به مخاطب تحویل بدن نه اشتراک ارزون یا تخفیف های مولایی و حتی شونصد تا نسخه عجق وجق از کنسول با طرح بابا پنجعلی و کریتوس. نینتندو کاراکتر داره مرد مومن ×_× فروشنده بازاری که نیست. تمرکز این شرکت روی کیفیت فنی بازی هاشه مخصوصا گیمپلی و سرگرم کننده بودن.
اما نینتندو چرا حیله گر و لاشیه و بی شعور و پول پرست و خاک بر سر و عوضیه ؟ :|
بازی های 80 دلاری
در درجه اول نظام قیمت گذاری بازی های ویدئوییه که الان خیلی شرکت ها به بهانه تورم و افزایش هزینه ها میگن بازی هارو باید با برچسب 70 یا 80 دلار عرضه کنیم. قبلا که 60 دلار بود به اندازه کافی هزینه هارو پوشش نمیداد. خب حتی سگ های خراسان هم نمیرن star wars outwal رو مفتی هم بگیرن چه برسه به همچین هزینه ای. آخه مشرک تو کیفیت بازیت 80 دلار میارزه مرتیکه آنریل اینجین مانند پلشت ؟! -_-
نینتندو با معرفی سویچ 2 اصرار بر این داره که من باید بازی هامو 80 دلاری بفروشم و هزینه ها زیاد شده، تعرفه های ترامپــــعلی فشار آورده و ازین بهونه های صداسیمایی ولی ما اینروزا واقعا 80 دلار پول بازی میدیم؟
شما 80 دلار پول میدید ولی مثل سابق یه بازی کامل نمیگیرید، بیشتر اسکلت بندی میگیرید تا بعدا با DLC های پولی بشه یه بازی کامل :|
حالا این مورد رو میشه خیلی به اکتیویژن و یوبی سافت گفت ولی نینتندو یه حرکت خداناپسندانه دیگه زده، شما برای خریدن DLC باید عضو Nintendo Switch Online بشید. شاید فکر کنید که یه اکانت گوگل میسازم میرم توش دیگه ولی سخت در گمراهی هستید ":)
باید عینهو فیلیمو ماهانه اشتراک بدید تا عضوش بمونید و بتونید بازی هارو چند نفره بازی کنید :|
حالا اینو هم حساب کنید که همه این DLC هارو وقتی گذاشت روی هم سال بعدش بازی کامل تر شده رو گرون تر میفروشه!
از اخلاقیات نینتندو که همیشه اونو حفظ کرده تخفیف ندادن رو هیچ بازیه، در هیچ زمانی به هیچ مناسبتی، شبیه آیفونه که به شمای مشتری بخت برگشته احساس خاص بودن رو منتقل کنه ولی ما هرچی با تخفیف مولایی تری بخریم احساس خاص بودن بیشتری میکنیم 🎶
کارتریج های خالی
کارتریج نینتندو این بیلبیلک کوچولوییه که شما از فروشنده دریافت میکنید و عموما حجمش تا 64 گیگ هست، شاید بیشترم باشه آما نینتندو سامورایی چیکار میکنه؟ یه کارت 16 گیگ ارزون برمیداره، یه قسمتی از بازی رو میذاره توش و وقتی خریدید باید بقیه شو دانلود کنید :)

باید کلی گیگ دیگه دانلود کنید و این فقط نقش کلید فعال سازی داره.
...
البته فعلا فقط بازی های thirt-patry یا اونایی که نینتندو فقط نقش ناشر رو توشون داره اینطوری هستن، بازی های اورجینال خودش تو کارتریج جا میشن. قشنگ یه کاری میکنه هفت خوان رستم طی کنی تا سرگرم شی.
یه موردم هممون میدونیم که نینتندو به خاطر حفظ این تصویری که از خودش ساخته با کوچک ترین تغییری برخورد کلفت و سخت میکنه. مثل ماد ریختن تو بازی یا چیت زدن و تغییر دادن کد هاش، جایی گیر بیاره که این بازی شبیه بازی ماست تا دم خونتون میاد. یعنی پیش اومده طرف تو آپارات به نینتندو چیز بگه و براش اخطار بیاد! یارو زنگ زده بود آپارات خود مدیر آپارات پشماش ریخته بود :/
در کنار این اپل خرچنگ بازیا، نینتندو یه سری هزینه جانبی هم درست مثل هر برند امروزی رو دوشتون میندازه، برخلاف قدیم که شما یه محصول میخریدی و کلی لوازم جانبی داشت، امروزه پایه شارژ و کیف و گلس و چیزای تزئینی این کنسولم جداگونه باید بخرید تا قشنــــــــــــــــــــــــــگ بره تو پاچتون 🙌
سیاست نینتندو بیشتر فروش تجربه و حس به کسایی که بهش وفادار موندن، با این پیام که اونی که فن نینتندو هست این چیزا براش اهمیت نداره که خب بعید میدونم فن های نینتندو اینقدر دیگه چشم و گوش بسته باشن .
نمیدونم، شایدم اینقدر متعصبن که ککشون نمیگزه
نظر شما چیه؟
.
.
مقاله کوتاهی شد و مثل همیشه در نیومد، قبل از این جنگ میخواستم این ایده رو بنویسم ولی با شروع جنگ بلاگفا تا هنوزم برام به سختی بالا میاد و رشته افکارم پاره شده -.-