این داستان : گودوت خطرناک میشود 🗿

ایـــکســـــ پــــــــــی

فرهنگ گیم و زندگی

ایـــکســـــ پــــــــــی

این داستان : گودوت خطرناک میشود 🗿

سلام به شما بچه های تو خونه ،

حالتون چطوره ؟ درس و مشقاتون خوبه ؟ اصلا مینویسین ؟

یه وقت نبینم ننه باباتونو اذیت کنین ها ! کافیه فقط بشنوم ننه باباتو اذیت کردی یا کمترین زری زدی ...

خب ! میخوایم در مورد گودوت حرف بزنیم ! گودوتی که کسی اصلا حسابش نمیکرد ؛

قبلنا ، اون موقع هایی که هنوز رقم دهگان سال میلادی یک بود و یکانش 4 ، دو نفر آرژانتینی به اسم خوان لینیتسکی و آریل منزور ، نشستن پشت کامپیوتر ؛

و یه موتور بازی سازی ساختن :/

بله ، به همین سادگی !

البته اولش به سفارش شرکت هایی در آمریکای لاتین ؛ و بسته به نیاز اون شرکت ها تغییرش میدادن ، ولی بعدا به صورت عمومی منتشرش کردن .

گودوت یک godot 1

و بعد گودوت دو :/

گودوت 3 بود که باعث مشهور شدنشون شد ، اما هنوزم کسی بهشون اهمیت زیادی نمیداد ، هر چی باشه یونیتی و آنریل انجین یکی دوتا پیرهن بیشتر پاره کرده بودن !

خلاصه ؛ یونیتی در اوج بود ،تا اینکه در جهت اهداف پول پرستانه یه زر خاصی زد ، و به خاطر همون زِر ، خیل عظیمی از بازیسازان به گیم میکر ، گودوت و آنریل انجین کوچ کردن.

(تصمیم گرفته بود به ازای هر دانلودی که برای بازی میاد ، از بازیساز پول بگیره ، که همچین چیزی باعث بدبخت شدن بازی ساز میشه و اصلا نمیصرفه )

در ابنجا بود که ناگهان گودوت نسخه های 4 ، 4.1 ، 4.2 و همین چند وقت پیش 4.3 رو منتشر کرد. گرافیکی که به شدت بالا رفته بود ، رندر گیر قوی ای به اسم وولکان روش انداخته بودن و gd script تغییرات زیادی کرده بود و با توابع و مفاهیمی مخصوص بازی سازی آشنا شده بود . (مثلا شتاب ، سرعت ، حرکت ،توابع ایجاد داده های تصادفی و...)

و حالا ، به نظر میرسه قراره در گودوت 4.4 ، ویژگی ای رو اضافه کنه که تا الان فقط توی یونیتی بود. بازی کردن در حال توسعه دادن !

در حال حاضر ، در گودوت و بقیه موتور ها ، اول باید بازی رو بسازی ، و اگه بخوای امتحانش کنی ، اون بازی در یک پنجره جدید باز و اجرا میشه ؛ اما وقتی این قابلیت بیاد ، همچین چیزی امکان پذیر خواهد بود :

اگه ویدیو کار نکرد ،

اگه با اندروید اومدید : لمسش کنید تا یه پنجره باز بشه ، و بعد بزنید باز کردن در تب جدید.

اگه با ویندوز اومدید : راست کلیک کنید روی ویدیو ، و بعد بزنید باز کردن در تب جدید.

چند وقت پیش یونیتی از تصمیمش عقب نشینی کرد و گفت آقا غلط کردم همون روال قبلی ؛

و حالا میشه گفت چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟

یونیتی با این تصمیمش فقط باعث شد ملت برن سمت موتور های دیگه ،

خب ، حالا میشه گفت گودوت از یونیتی چیزی کم نداره ، و من خودم گودوت رو ترجیح میدم.

شما کدوم رو ترجیح میدین ؟

سوشیانس
دوشنبه پنجم آذر ۱۴۰۳
18:40
دندان روی جگر بگذار.