آیا بازی های امروزی بدن؟!
آیا دیگه سال هایی مثل 2013 نمیان که فرت و فوت گیمای عجیب و شاهکار منتشر میشدن ؟؟
خب بیایم اول ببینیم جدیدا چیا مد شدن و چه تغییر تحولاتی رخ داده -.-
زیاد شدن بازی های آنلاین و لایو سرویس
تقریبا از سال 2015 که یه گیمی به اسم ovewatch به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد یه تغییر محسوسی توی گیمسازی به وجود اومد. بازی های آنلاین مثل ولورانت، فورتنایت و پابجی سرو کله شون پیدا شد . گیم هایی که داستان محور نبودن و شمارو با رقیب های آنلاین میذاشتن تو زمین بازی ببینید که زنده میمونه ( سبک بتل رویال )
کم کم ناشران بزرگ گیم مثل EA ، UBSOFT و اکتیویژن هم سمت این بازار راه افتادن . گیمر های زیاد، استریم کردن بازی و حتی لیگ و مسابقه اینقدر نشون میداد این حوزه سود داره که این شرکتا ورداشتن بازی هایی که قبلا داستانی بودن رو آنلاین کردن :|
یعنی زمانیکه اسم call of duty میومد همه میگفتند اوففف سری مدرن وارفایر و داستان خفنش اما حتی الانم که این شرکت اومد این مجموعه رو دوباره ریبوت کرد ( دوباره ساختش ) اومد بخش داستانی رو خییلی کوتاه کرد و آنلاین کرد بیشترشو !
حالا بماند که اکتیویژن کلا هر سال یه کالاف دیوتی میده که آنلاینه یکی نیست بگه آخه مومن اون قبلیه رو چیکار میکنی -.-
اما همین زیاد شدن بازی های آنلاین کم کم یه عادت بدی رو به وجود آورد که میذارمش مورد بعد:
عرضه ناقص و تست نکردن بازی
این یه چیزیه که تازه کشف کردم ، قدیم شرکت ها چون کوچیک بودن برای بقای خودشون جنس خیلی باکیفیت میساختن اما وقتی بزرگ و قوی میشن و انحصار میافته دستشون دیگه کیفیتشون کم میشه و هی وادارت میکنن ازشون محصول بخری چون قبلی خراب شد -...-
تقریبا از از یه دوره به بعد ظاهرا دیگه کمپانی های گیم تست کننده استخدام نمیکنن یا اینکه اصلا خودشون تست نمیکنن چی ساختن! ایـــــــنقدر بازی های جدید با باگ و مشکل عرضه میشن که روی نمره شونم اثر میذاره اما شرکت انگار بازم یه ترفند مسخره انجام میده
پچ روز عرضه
آپدیت
هات فیکس
تمام اینا یعنی محتواتون ناقصه؟! خب با آپدیت درستش میکنیم :) یعنی شده تو بازی یه سری چیزا رسما نیست اما به خاطر اینکه زود عرضه بشه همونطوری ناقص عرضه میکنن و بعد ده ها آپدیت میدن .
داداش اینترنت مفته مگه ؟!
یکی از دلایلی که دیگه گیم ها اونقدر کیفیت کلی شون بالا نیست و یا میبینیم نمره شون خیلی بالا نمیره همین هاست .
تقریبا تو اکثر نقد ها یکی از دلایل اینکه منتقدین کم نمره میدن یه چیزه
باگ، افت فریم ، گلیچ ،مشکلات فنی
ما بی حوصله شدیم ؟!
هروقت با دوستم درباره دنیای گیم قدیم حرف میزنم حتی با اینکه بازی هایی که ما میکردیم معروف نبودن اما اونقدر بهمون احساس لذت میدادن که انگار یه دنیای دیگه میرفتیم !
واقعا یه دنیای دیگه مرفتیم ^_^
اون حس رفتن خونه دوستت و گرفتن سی دی ازش ، کلی با خواهش تمنا پول جمع میکردیم تا یه مجموعه گیم بخریم ، بعدش کلی استرس که خدایا نصب بشه نماز شب میخونم "| خلاصه بعد کلی سختی وقتی گیم نصب میشد دیگه ولش کنم و بی خیال و بریم بعدی نداشتیم !
همون گیم رو تاآآآآآخر میرفتیم لذذذذتشو میبردیم بعد کلی واسه هم تعریف میکردیم بعدش خیال پردازی بعد انشالله گیم بعدی تازه گاهی برمیگشتیم دوباره اونو بازی میکردیم !
اما خب الان کاملا متفاوته، ههم چیز قابل دانلود ، در سریع ترین زمان ممکن و راحت ...
این مورد البته تو تمام زندگی مون هست ، هرچی بیشتر ما مخاطب شبکه های اجتماعی مثل اینستا باشیم به همون نسبت بی حوصله تریم، حوصله خوندن متن طولانی نداریم ، سریال 10 فصلی رو دو روزه جمع میکنیم، کتاب که اصلا و یه طوری متاسفانه زندگی میکنیم انگار میخوایم همه چی تموم شه بمیریم بعدش :(
میشه گفت هم تولید گیم ها خیلی نسبت به قبل بیشتر و راحت تر شده هم ما افتادیم تو دریایی از اطلاعات که هر روز یه خبری از یه گیم جدید میاد ..
یه جورایی خودمون رو تو گیم خفه میکنیم مخصوصا این رسانه ها که دیگه کارشون با گیمه بهترین سیستم بهترین امکانات کلا تو گیما شنا میکنن
اینکه خیلی چیرا مثل قبل نمی چسبه و بنظرم بهتره خودمون از این هیایو دور کنیم گاهی و سبک زندگی بهتری داشته باشیم .
زیاده خواه شدیم ؟!
اینطوریم نیست که همه بازیای جدید آشغالن
الدن رینگ همین پارسال اومد و کلی جایزه برد و بهترین بازی سال شد، در کنارش خدای جنگ داشتیم نسخه جدید هورایزن بود .
سال قبلش یه بازی مستقل به اسم it take tow اومد که خیلی ترکید و واقعا عالی بود. کنارش دث لوپ و رزیدنت اویل ویلیج بودن .
یه جورایی نمیشه گفت کلا بازیا چرند شدن، کنارش تبلیغات هم خیلی رشد کرده ، رسانه ها زیاد شدن و فکر کنم اونقدر که ما تو این اخبار و شایعات غرق مشیم ، مثل معتاد ها بازی ها رو نصفه نصفه ول میکنیم هم تاثیر داره ...
نظر شما چیه ؟!